Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nybörjarfrågor

• Nybörjarfrågor

Publicerad av frippe-s på 15 augusti, 2008 vid 18:29

Tjena,

Som gröngöling i kitevärlden behöver jag få svar på lite obesvarade frågor! Jag har tänkt inhandla utr. och undrar om slingshot rev 2008 13m2 kan vara något för mig. Jag väger ca 80kg och vill kunna köra i vindar mellan 6-10 m/s ungefär. Är strl lagom? Gör slingshot bra kites, hur står de sig gentemot övriga tillverkare? Som jag förstått är kiten ett mellanting av bow/c-kite, är det att rekommendera för en nybörjare? I övrigt hur skulle en bräda som su2 130×41 funka att börja på tror ni? Japp, jag har kollat på paket hos lasurf, har de bra priser btw? 🙂 Tack på förhand! /Fredrik

martent svarade 16 år, 7 månader sedan 19 Medlemmar · 29 Svar
  • 29 Svar
  • sourra

Medlem
    15 augusti, 2008 vid 18:32

Ja det verkar vettigt. Slingshot gör bra kites och Rev har fått bra recensioner. Storleken låter bra för de vindar du vill köra i. Brädan har jag inte en susning om vad den går för. Googla och se om du kan hitta nåt på den.

• thorn

Medlem
    15 augusti, 2008 vid 18:37

Låter som bra skit.

• ohlen

Medlem
    15 augusti, 2008 vid 19:22

tja, jag är också nybörjare, köpte begangat av en tidigare instruktör. Jag väger 85 kg och han sa att en 14 var bra för mig, kan ha den i vindar från 5-9 m/s.( en carinha contra, vet inte om märke spelar roll)

• norrman

Medlem
    15 augusti, 2008 vid 19:45

låter som bra skit det med..

• sourra

Medlem
    15 augusti, 2008 vid 19:47

Ja det låter som en hög dos sanning.

• ohlen

Medlem
    15 augusti, 2008 vid 22:44
    Norrman;490988 wrote:
    låter som bra skit det med..

haha gött

• skejtar_henke

Medlem
    15 augusti, 2008 vid 22:54

Jepp det är bra grejor. La surf är att lite på. Har fan aldrig hört ett ont ord om Andres som har det. Känner inte honom personligen med det är bra kille..

• hengo

Medlem
    16 augusti, 2008 vid 04:54

helt sjukt!! INGEN har försökt kränga grejor i den här tråden än??!

• mcdplb

Medlem
    16 augusti, 2008 vid 06:27

Satte kaffet i halsen när jag läste denna tråd….Jag har aldrig varit med om att alla varit så överens och positiva i mer än högst tre inlägg på rad… 🙂

Och även jag håller med 😉

• tote

Medlem
    16 augusti, 2008 vid 08:24

@MCDPLB 491057 wrote:

Satte kaffet i halsen när jag läste denna tråd….Jag har aldrig varit med om att alla varit så överens och positiva i mer än högst tre inlägg på rad… 🙂

Och även jag håller med 😉

Hehe, ja vad kärleksfullt det blev plötsligt men vänta bara…nästa inlägg så kanske…:grin:

• sourra

Medlem
    17 augusti, 2008 vid 19:28

@Tote 491089 wrote:

Hehe, ja vad kärleksfullt det blev plötsligt men vänta bara…nästa inlägg så kanske…:grin:

Skit på dig!

:smirk:

• rtotheg

Medlem
    17 augusti, 2008 vid 19:36

jag har köpt en rev 2009 13m vatt ute o åkt ett par gånger , vet inte skillanderna mellan 08an o 09an men 09an har sjukt bra respons när du styr kiten . flyger bra och är väldigt stabil . lätt att vattenstarta även där de är djupare vatten . sen till baren osv är jag lite besviken på chickenloopen har hänt ett par gånger att jag fått sand in i ssytemet o att den varit trög att utlösa . annars är baren väldigt skön jämn stor bra grepp . depower repet kunde vart lite längre vid knoppen så man lättare kan ta tag om den o dra ner depowern. men helt okej .
    Brädan är helt okej . lite vad du har för åkvanor . lättare att komma upp på en bräda som har mer bäryta . men 130an funkar nog kanon .

Vet inte om de är någon här som har åkt ss fuel ? tänkt köpa en 9 a eller mindre .

• skotten

Medlem
    17 augusti, 2008 vid 21:55

fakkin najs…. Lanskrona Anders rocks.. its true that the only times he is in here is to promote gear, he does give 130% on his customer service. Kudos…

• kitetarzan

Medlem
    17 augusti, 2008 vid 23:48

Guva’fint’abra. Rev ar toppen allt ar toppen, kiting ar toppen!!!

(Men fan, sprack traden nagon!)

• gadget

Medlem
    18 augusti, 2008 vid 03:50

Är det ingen som börjar på M och slutar på artin Nortstedt som ser sin chans?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nybörjarfrågor

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.