Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Kitesurfing 4 dummies › Nybörjarfrågor och nybörjartips tack?
-
@Thörn 445538 wrote:
Glöm för fan inte att man måste ha shorts utanpå våtdräckten, så man inte av mistag blir tagen för ngn löjlig vindsurfare.
jag har aldrig shorts jag skäms nämligen inte över min lilla balle den har ju vart i kyligt svenskt vatten helt normalt då kan man be nån värma den åhhh vipps så mycket större dom tycker den e då fast den inte e mer än normalt ett tips till alla shorts kitare
-
@Falsterbo 477093 wrote:
När man precis har gått kurs, skaffat allt man behöver angående utrustning osv och surfar varje dag för att det är så attans kul, händer det ofta att man krashar kiten ett antal gånger innan man lär sig kontrolera draken. Det sliter sjukt mycket på seglet så det är en bra ide som nybörjare att sattsa på en begagnad (billigare) kite, som inte är äldre än 2 år. På det viset kan man spara pengar i längden.
kör hårt!Ja och nej. Vissa beggade kites är som toapapper i duken och spricker i två delar när man pangar dom hårt i vattenytan. Att krascha sliter inte så hårt på en ny kite som man skulle kunna tro, så länge man kraschar på vattnet.
Logga in för att svara.