Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nybörjargrejer…

• anonym-anvandare

Medlem
    16 januari, 2003 vid 15:42

Maniac är *väldigt* stabil och okänslig för vindbyar. Den är egentligen den idealiska nybörjarkiten i Flysurfers sortiment.
    Warrior är lite mer mot prestandahållet, tar mer höjd och är snabbare.
    Psycho är den extremaste av dem, tar mycket höjd, snabb, hoppar både högt och lååångt.

Warrior är den kite som är mest “lagom”. Dvs du kan köpa den som nybörjare och lära dig bli duktig på den med lite envishet. Fördelen mot Maniac är att du inte kommer att “växa ur” din Warrior i första taget.

Gemensamt för samtliga är att de har vatten-lås på sina luftintag så att det är inga problem med att köra dem på vatten.

Men visst, om man har massor med stålar så skulle man ju köpa en av varje typ och storlek så att man kunde utvecklas med den kite som just för tillfället var idealisk. Om någon här på forumet vill köra med denna strategi så säljer jag mer än gärna kites till dem. smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    16 januari, 2003 vid 17:48

Låter som jag blir mer o mer övertalad om att skaffa en foil, och att det verkar passa mig bäst i det läget jag är i nu.
    Så man får väl ta sig en sista funderare och sätta ut en köpes annons…=)

/T

• preppie

Medlem
    16 januari, 2003 vid 17:56

Ni verkar ha glömt bort Mastairmodellen här ovan, tycker den kommer som en solklar tvåa efter Psychon! Har dock inte samma extrema lyftkraft som Psychon, både för- och nackdel iofs.

• anonym-anvandare

Medlem
    16 januari, 2003 vid 22:35

He he, i mitt fall beror det på att Mastair inte nyproduceras längre och jag tänkte bara på nya grejer. smile.gif

• richi

Medlem
    17 januari, 2003 vid 12:38

Satsa på att köpa en stabil 4 linors inflatable, t.ex. Slingshot GTO, eller North Toro, Naish Aero m.m.

Du kommer har betydligt roligare med en sådan på vattnet än en foil, anser jag. Mycket lättare att lära sig hoppa bra med en inflatable än en foil. Om det är hoppen du är ute efter…

• anonym-anvandare

Medlem
    17 januari, 2003 vid 13:58

Hej Richi!

Det vore kul att höra hur mycket erfarenhet du har av olika kites. Har du provat någon foil?
    Vill man ha kite för både snö, is och vatten, så tror jag en foil är att föredra.
    Jag har kört en (halv) säsong på Naish ARX och PL ARC. Ungefär lika mycket på båda, och har inte kommit ut i snön ännu. På den halva säsongen hann ARX:en gå sönder (det var en 2001:a), och ARC:en är betydligt lättare att få upp igen efter en krash.

Så innan du blint litar på något råd här, se till att det rådet kommer från någon som vet vad han pratar om. Det finns alldeles för många som gärna ger råd, men ändå inte vet något. (Se bara på mig ;-).
    De som sedan ger råd och faktiskt vet vad de pratar om är antingen sponsrade eller säljare, så de ljuger också…

/Rasmus

• anonym-anvandare

Medlem
    17 januari, 2003 vid 19:12

Hehe….verkar ju bli ett lätt val det här…

Men det är väl som med allt, det man själv har är det man rekommenderar. Man kan ju tex fråga en Volvo ägare vad denne tycker om Saab, och tvärtom.

Jaja, hur som helst är det begangnat jag är ute efter så får väl se vad man springer på här framöver.

/T

• anonym-anvandare

Medlem
    17 januari, 2003 vid 21:20

Titta lite på den nya gorilla!

ha de!

• matte86

Medlem
    12 maj, 2003 vid 16:17

Jag har tänkt börja kita och funderar på en pegas orca 8:an..jag väger 85.. är den för liten eller för stor eller helt enkelt perfekt?

• hengo

Medlem
    12 maj, 2003 vid 17:17

Har haft en sådan kite…
    Väger 63, tyckte den var otroligt seg och ostabil. Framförallt ostabil i alla vindar.

ett tips, satsa på en annan drake, om du inte hittat en till superpris begagnad!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nybörjargrejer…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.