Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Nybörjarkurs hos club mistral (bahia feliz)
-
Nybörjarkurs hos club mistral (bahia feliz)
surfan svarade 17 år, 10 månader sedan 17 Medlemmar · 38 Svar
-
@Oåxen 355293 wrote:
Det hela är ganska enkelt och handlar endast om att nära relationer sätter en del pedagogiska krokben.
Om man har en lärare/intruktör som är en ny bekantskap så brukar den ömsesidiga relationen hållas på en hyfsat “professionell” nivå – får man en “tillrättavisning” så argumenterar man inte.
Har man däremot en pappa/pojkvän… som instruerar så kan man ju faktiskt bli lite arg och dessutom visa detta – man kan kosta på sig att argumentera.
Ygge har också helt rätt i att det blir mera koncentrerat.
Det finns dock en lösning som kan lösa det hela: PARTNERBYTE.
Eller barnbyte för den delen.
En av mina surfpolare, vi kan kalla honom Ozzy, brukar lyckas reta gallfeber på sin flickvän “Pia” när det ska surfinstrueras. Någon enstaka gång har jag gett lite tips (exakt samma som Ozzy förmedlat) med mycket gott resultat. De som är nära jobbar i uppförsbacke. Lite distans är bra.Självklart kan man lära när och kära, MEN det tar oftast längre tid.
/ Patrik
Hihihi Pia hälsar!
-
Hur är det med fortsättningskurser eller privatlektioner. Får man ut mycket ut av dom för priset man betalar? Är ute efter att lära mig att fullplansgippa enbart eftersom jag redan kan vattenstarta. Nån som har erfarenhet av såna kurser eller privatlektioner? Har lärt mig vattenstarta själv med hjälp av träning,instruktions filmer och texter men funderar på om man kunde lära sig att gippa lite fortare om man får hjälp.
-
@pure 355961 wrote:
Hur är det med fortsättningskurser eller privatlektioner. Får man ut mycket ut av dom för priset man betalar? Är ute efter att lära mig att fullplansgippa enbart eftersom jag redan kan vattenstarta. Nån som har erfarenhet av såna kurser eller privatlektioner? Har lärt mig vattenstarta själv med hjälp av träning,instruktions filmer och texter men funderar på om man kunde lära sig att gippa lite fortare om man får hjälp.
Hej kom till tt i vår ska ja lära dej fullplansgippa gratis!!!
-
@surfan 355976 wrote:
Hej kom till tt i vår ska ja lära dej fullplansgippa gratis!!!
Tackar för erbjudandet.. Planerar eventuell flytt till GBG så 😉 … Men det blir nog inga privat kurser i bahia för min del, ska kolla en hel del på “Dashers 12 step gybe” så ska det nog lösa sig.
Nån som föresten vet hur man hittar dit. Kartan på club-mistrals hemsida är ju rätt konstig. Hittade ungefär vart jag tror det är på google earth men kan nån som har varit där säga om det stämmer. Det ser ju ut som vindsurfare på bilderna iaf.
-
det ska nog stämma ja.. tror det är deras “shop” det lilla huset man ser ovanför stranden på den nedre bilden om jag minns rätt.. för att komma dit kör man ju bara motorvägen hela vägen:D(nästan) enkelt som en plätt
-
Knatte
Gäst30 december, 2006 vid 16:46Åk till Bahia Feliz med bil eller buss. Är du i Bahia feilz så lär du inte missa uthyrningen :smirk: Placet är inte speciellt stort så att säga 🙂 🙂
(Om det inte har växt till enormt sedan jag var där…)
Logga in för att svara.