-
nybörjarvatten
har varit bortskämd att segla i typ ett badkar så nu är jag tillbaka på ruta ett.(psykiskt jobbigt, ja ni vet..)
Dessutom med mindre och vingligare bräda.Borde dock hinna få ordning på psyket om jag bara känner att jag vågar åka omkring lite och inte bry mig så mkt om omgivningen(båtar,svallvågor, bryggor etc)
För att göra det bästa av situationen så har jag letat ställen med Plattvatten och stora avåkningsytor(när man inte kommer tillbaka utan hamnar lite off..). många ställen verkar anses som plattvatten men inte riktigt i mina ögon, eller så har jag varit där i fel vind 😀 eller bara för nära land..Bor i norra sthlm. och har provat munkholm i västlig. Haha.. kände absolut inte att det var läge. Höga vågor vid bryggan..
Österskär. Bra launch nu innan badsäsong. Men alla båtar gör mig snurrig och ja, de genererar ju en del vågor,Men definitivt ett ställe jag åker till fler gånger när jag står säkert på brädan..Vad finns det för utbud eg.? tänkte åka ut på lördag igen och letar långgrunt, plattvatten och gott om utrymme att vingla runt på (vill träna tack och gipp)
Sydväst verkar gälla i år..
finns det bara schweizerbadet?
-johan
Logga in för att svara.