Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nybrostrand-Ystad på SV-V

• Nybrostrand-Ystad på SV-V

Publicerad av cedd på 5 augusti, 2012 vid 19:59

Bra progg för kommande dagar. Har bara kört Nybrostrand (tornet) vid SV hur funkar det på SV-V eller t o m V, erfarenheter?

Rak väst om man vill åt vågor, går det i Skanörs hamn eller måste man upp mot Båstad eller t o m Halland för att hitta bra vågor på rak V?

(Damn, att det aldrig blåser från SO-NO på sommaren så man kan få utnyttja Borrby-Sandhammaren sträckan.)

Tacksam för alla erfarenheter

cedd svarade 12 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • lima-ko

Medlem
    6 augusti, 2012 vid 08:21

Löderups strandbad, jag var på kiteroadtrip i Skåne/Blekinge och körde där, riktig fint! Vinden var rätt marginell och avtagande men fick några repor med 13 m kite och sen tog jag istället fram Tablas Pod Pro och vågsurfade lite då vågorna fortfarande var fina.

Annars får du nog ta dig uppåt Helsingborg/Skälderviken, Laholmsbukten eller rent av Blekinge istället, där har jag dock dålig koll på spotsen men det finns garanterat andra som har bra koll, SkånePaul kanske?

• viktor77

Gäst
    6 augusti, 2012 vid 09:33

Jag kommer köra till Nybrostrand idag och i morgon. Tycker det funkar bra i alla vindar med syd i. I Löderup ska det helst blåsa något mellan ost-syd och ja det är väl en av Sveriges finaste stränder. Du hittar tyvärr inga vågor i Öresund, undantaget är norr om Höganäs.

• lima-ko

Medlem
    6 augusti, 2012 vid 09:48

Det var V-VSV när jag körde Löderup och det fungerade bra, tillsammans med V-VNV den optimala vinkeln enligt Spotguiden, SV, S och SO blir väl aningen mkt onshore?

• skanepaul

Medlem
    6 augusti, 2012 vid 11:03

Morgondagen ser ju väldigt fin ut här nere (och jag är ledig!! :)), SV så det blir väl Tornet, håller det sig under 240 grader kanske man skulle ta och hoppa över en brygga lite längre upp mot Ystad… 🙂

• cedd

Medlem
    6 augusti, 2012 vid 13:33

Kul, då blir det lite folk. Ser att det blåser redan nu, får se om det blir en kvälls session idag. Ett par timmar imorgon blir det definitivt.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA