Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › NYHET till fenboxen, US Quicklock
-
Oerhört smart men 60 kr för en bricka var det fan inte värt. Hutlöst dyrt! Till och med dyrare än Skidsport Bromma
-
Du får väll tänka på att han får sitta och slösa sin tid på att gänga, fila och såga upp den…
Och han har ju berättat hur den ser ut så det är bara att fila till en egen själv om du är snål.
-
Svar till:
Oerhört smart men 60 kr för en bricka var det fan inte värt.
[/ QUOTE ]
Hehe, jag bara väntade på att den skulle komma ……
trodde visserligen inte den skulle komma från dig gurra men men…..
Det är som Nordgren säger inte brickan som kostar, det är min TID! eftersom det inte finns någon färdig profil få jag slipa till dem för hand äkta svenskt hantverk!, får nog lägga på några spännPizzan för 60 spänn jag klämde i mig nyss varar nån timme, hur många år har man brickan
Som jag sagt tidigare var tanken att dela ut iden här på konfen men istället tack vare dig gurra framstår man ju som en svin päls…..tackar.
jaja, jag är inte sur, det visade sig att det var rätt många som ville ha brickor, har faktiskt sålt en liten hög idag. Några frågade om bättre pris om man köper flera brickor vilket de också fått
Återkommer i frågan……
//Glenn – som blivigt positivt överraskad
-
Jag tycker du borde maila ditt filmklipp till Boards, windsurfingmag, SURF mfl så att hela världen får ta del av din geniala bricka!
-
Jag tycker också att du är lite hård där, Gurra. Han ger oss ju all info (och lite till) för att vi skall kunna göra egna brickor. Han bjuder ju dessutom på innovationen helt och hållet, vilket jag tycker är så generöst som det kan bli.
Om man inte orkar fixa egna så är väl 50:- helt OK, tycker jag. De skall göras för hand, passform kollas och sedan skickas iväg. Det tar en stund…. Det är nog mer tiden än material som kostar, helt enkelt.
Jag tänker testa att göra några själv. Orkar jag inte/hinner inte så sätter jag in en hundring på Glenns konto, helt klart. Det är det värt.
Surfa På!
-
Svar till:
Hehe, jag bara väntade på att den skulle komma ……
trodde visserligen inte den skulle komma från dig gurra men men…..[/ QUOTE ]
Svar till:
Som jag sagt tidigare var tanken att dela ut iden här på konfen men istället tack vare dig gurra framstår man ju som en svin päls…..tackar.
[/ QUOTE ]
Jag vill absolut inte framställa dig som ett svin, snarare ett geni. Jag gillar din inlägg eftersom de ofta har nytänkade i dem. Typ dina kamera och nu det här som för övrigt är genialiskt. Jag visste också att folk direkt skulle börja haka på mig för att jag skrev vad jag tyckte om priset. Jag har väl också rätt till en åsikt? Jag gav dig både ris och ros. Inte är det speciellt mycket pengar att bråka (när man tar hänsyn till att du sitter och filar på brickorna) men det vore bättre om du lät ett företag tillverka dem åt dig. Ge dem en ritning och masstilverka. Ta patent och sälj internationellt. Då kan du komma ner i pris.
PS: Porto 10 kr. Ett frimärke kostar väl bara 5 kr
-
Kostnaderna för att ta fram och försvara ett patent är inte små, precis… Tyvärr.
Annars har ju det här “patentpotential”, helt klart.
Men kanske blir detta “standardbrickan” i framtiden om tillverkarna får upp ögonen för Glenns lysande idé, månne?
Surfa På!
-
Du glömmer att man ska ha ett kuvär också. Eller växer de på träd i din trädgård?
-
Svar till:
Nu får jag väl byta bräda så att jag får rätt fenbox.
[/ QUOTE ]
Du får uppfinna en skruv där skallen lossnar vid drag så det går att ha till powerbox. Helst skulle man väl haft ett snöre som höll kvar fenan oxå.
-
Själv har jag tummen inte bara mitt i , utan snarare uppe på handen så jag har beställt. Tycker inte att det var så dyrt. Kul med initiativ!
-
Oooodär kom jag in!
Måsta börja med att säga att det är vansinnigt frustrerande att sitta på jobbet och ej komma in på Surfzone, (jobbets jäkla bandvägg)!
men nu är man hemmaOj, vad jobb det drog med sig, knapprat mail hela dagen samt att det lär bli par timmar i garaget ikväll (frugan tror jag byter till sommardäck )
men jag ska inte klaga, fick lite mer svar än jag trodde
vilket är kul.Det var många som ville ha brickor, följande pris gäller:
1st 50:-
3st 120:-
priserna är numer INKLUSIVE PORTO!,
(anledningen kommer längre ner )
Var beställer man, kolla överst i tråden….Svar till:
Inte är det speciellt mycket pengar att bråka (när man tar hänsyn till att du sitter och filar på brickorna) men det vore bättre om du lät ett företag tillverka dem åt dig. Ge dem en ritning och masstilverka. Ta patent och sälj internationellt. Då kan du komma ner i pris.
[/ QUOTE ]
Ja, men jag hade ju ingen aning om någon ville ha,
erfarenhets mässigt är det ingen ide för en det blir volym, dom ska ha pengar för par timmars arbete & vips så blir det massa tusenlappar som jag ska kasta upp, men visst om ni fortsätter beställa så …….Svar till:
PS: Porto 10 kr. Ett frimärke kostar väl bara 5 kr
[/ QUOTE ]
FEL AV MIG, Sorry!
När jag skulle skicka det första brevet så var de TVÅ stycken brickor i, inte en, två brickor blir precis över 20 gram vilket betyder två frimärken (11:-), efter som det blir sånt blaj för småpengar stå jag för portotköper man 3 för 120:- får man alltså dem för 40:- stycket, nu när jag står för portot blir det 33% billigare än från igår, så nu kanske du har råd gurra (Nä skämt åsido, du verkar vara en riktig hyvens kille)
Hur går det Lasse Kongo?, som svar på din fråga så utgår jag från en profil med måttet du hittade (2*10mm)
/Glenn – som börjar bli trött i händerna
-
Jodå. Jag har knåpat ihop en mutter nu, men när jag drog den lite lagom hårt så böjde sej skiten. Fick tag i 2mm mässingsplåt som jag klippte ut muttrar ur. De blev lite skeva så jag bonkade till dem med en hammare. Nu när jag mäter med skjutmått verkar tjockleken ha sjunkit till 1.8 mm. Funktionen är det inget fel på men jag undrar om man inte skulle gå upp till 3 mm ändå… 😛
Eller så har jag fått tag i en sämre materialkvalité kanske…? -
aah fan iden är genialisk fan, om jag skulle vara dig så skulle jag kränga iden till nått företag typ mfc lr nåt… men fan va dass å tappa fenan, hur snabbt ger den med sig?? typ räcker det att man kör i sanden å så?? jag har ingen erfarenhet av us box så jag vet inte, pajjar boxen annars?
-
Johan!!
Gäst21 april, 2004 vid 21:41Nä, den håller rätt bra.
Jag kom just hem från 3 månaders vistelse i Chile och där finns det gått om riktigt långgrunda sandstränder. Jag kör alltid fullt ända till fenan tar i sanden. Är det sten är det dock helt annorlunda men man riskerar bara fenan. Gängan i brickan går sönder före fenboxen.Suverän ide med quicklock brickan (genialiskt enkelt). Det borde bli riktigt smidigt att justera också.
Jag använder nog en 3mm bricka till min.Johan
Logga in för att svara.