Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Nyheter från NP från Gaastra konf….

Taggad: 

• anonym-anvandare

Medlem
    28 oktober, 2005 vid 10:34

Vad menar du med att skarven gav sig men gick aldrig av? Kanske är det detta som hänt med min NP 530 mast. Har upptäkt att det är en vinkel på masten vid skarven. Trode det var ett produktionsfel som jag inte upptäkt men den kanske är på väg att ge sig? Vad tror ni om reklamationsmöjligheter?

• swe-1

Medlem
    5 november, 2005 vid 01:25

Det sitter ju som ett rör i bottendelen och detta rör hade börjat ge vika så att mastens böjkurva blev helt galen vilket förståss resulterar i att seglet stod helt kasst.

När masten är ihopsatt så skall det inte vara en knäck i skarven och den skall ju inte vara böjd heller. Dock är detta svårt att undvika då masterna inte tål värme eftersom epoxyn mjuknar av värme och då blir böjen lätt permanent och skarven ger vika eller sätter sig lite grand. Viss böj kan man kanske acceptera men i mitt fall så var röret i skarven helt lös.

I år har jag varit ganska noga med att hålla seglet i skugga och min 580 mast är fortfarande rak efter en hel säsong!

Tror att konsumetlagen säger så här om reklamationer:
    Man kan reklamera en vara up till tre år (vilket är nytt för i år). Reklamerar du masten inom 6 månader från köpedatumet så är det upp till säljaren att bevisa att det inte har varit fel på masten från början. Eter 6 mån är det upp till dig att bevisa att det har varit fel på masten från början (inte lika lätt). Har du köpt masten av en privatperson har du inte alls samma skydd som om du köpte masten i en affär, du har bla inte någon reklamationsrätt om detta inte stod i köpekontraktet osv. Du kan läsa mer reklamationer, privatköp och begagnatköp på Konsumentverkets hemsida.

//JIMMY

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Nyheter från NP från Gaastra konf….

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.