Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nyhetsinslag till TV4!!! Bråttom

• Nyhetsinslag till TV4!!! Bråttom

Publicerad av anonym-anvandare på 27 september, 2004 vid 08:22

Hej! Jag söker aktiva kitesurfare som kan komma ner till Falsterbonäset idag måndag 27/9, snarast efter lunch. Vi ska göra ett inslag om att naturvårdsföreningen menar att kitesurfare skrämmer bort fågellivet. Vad tycker kitesurfarna? Vi behöver dels få intervjua någon, dels ta bilder på några kitare. Det brinner i knutarna. Ring mig NU: 070-5511343 Anna Töörn

tottovich svarade 20 år, 5 månader sedan 15 Medlemmar · 23 Svar
  • 23 Svar
  • rambo_johnson

Medlem
    27 september, 2004 vid 08:27

fåglarna vid ljunghusens golfklubb har i alla fall vant sig vid skärmarna. Ni borde filma lite där.

• anonym-anvandare

Medlem
    27 september, 2004 vid 08:33

Hej!

kan du ringa mig? Anna 070-5511343

• pjoter

Medlem
    27 september, 2004 vid 08:33

kom igen nu gubbs. nån kan väl åka ner dit??
    nån som kan lite om det hela?
    tycker det är för jävla dåligt att få reda på det 2h innan!
    fågelnissarna har säkert planerat det med massa argument långt innan! ska man va med i nåt sånt får man ju gärna ha lite koll på det hela.
    hade det inte vart så jävla bråttom hade jag kunnat gå dit som vegosnubbe å djurvän å tjötat litte men vi hade ju fortfarande behövt nån som kan surfa. grin.gif

• rambo_johnson

Medlem
    27 september, 2004 vid 08:41

jag kan inte idag, men vi skickar ner någon

• pjoter

Medlem
    27 september, 2004 vid 08:49

litte snabba argument..
    jepp fåglarna blir rädda. iaf i början då dom inte vet vad det är och deras naturliga instinkt är att gömma sig för stora flygande saker eftersom det brukar vara rovfåglar. men rätt snart så kommer dom att vänja sig och leva på som vanligt trots kitarna, eller inte som vanligt eftersom dom har lärt sig att dom inte behöver vara rädda för alla skuggor. fåglar blir rädda för barnens leksaksdrakar också, och alla radiostyrda flyg och helisar. För att inte tala om flygplan, bilar, båtar och ungefär allt annat onaturligt människan hittat på.
    Vid flygplatser, liftanläggningar mm så har fåglarna lärt sig de nya förhållandena och lever därefter, varför skulle inte detta gälla kitesurfare??
    Varför av någon anledning är det just en ny ”ungdomssport” som blir attackerad? känns kanske igen från skateboard, inlines, snowboard mm.

Man får också fråga sig vad kitearna kommer göra istället om det nu blir förbjudet? ganska troligt kommer många börja åka wakeboard efter båtar som spyr ut gifter i havet. Är detta verkligen bättre än att vi i början skrämmer fåglarna med våra miljövänliga och fruktansvärt roliga drakar??

• micken

Medlem
    27 september, 2004 vid 09:11

Fåglar anpassar sig till sin omgivning, analogin med fåglar kring flygplatser ær riktigt bra. Det skulle vara intressant om ornitologerna utvecklade sina teorier om varfør just kitesurfare skulle vara ett problem før fågellivet, ”Kitesurfare skadar fågellivet” ær inte ett riktigt genomtænkt argument.

Med all respekt før alla yngre kitesurfare, men i kontakt med medier ær det førmodligen førnuftigt om någon lite ”ældre” kan uttala sig. Kanske slipper vi då den eventuella stæmpeln på oss som utøvare av ”en ny ungdomsfluga”.

/Micke

• ollefax

Medlem
    27 september, 2004 vid 09:18

jo se till och få någon seriös. Inget ont emot alla yngre. Men i vissa samanhang behövs det äldre personer med talets gåva. Vissa kan trycka ner vem som helst med ord, vare sig de har argument elelr inte.

• chrille

Medlem
    27 september, 2004 vid 09:18

Jag fixar det. Har bott på näset i 25 år och vindsurfat/kitesurfat på berörda platser i 15 år. Känner äver Hillarp sen tidigare.
    Ska nog se till sa att vi kan komma överrens med dem…

• rambo_johnson

Medlem
    27 september, 2004 vid 09:20

nog bäst jag håller mig hemma vid… kommer kasnke ner vid 2 när den värsta hysterin lagt sig

• svan

Medlem
    27 september, 2004 vid 09:31

Svar till:

Jag fixar det. Har bott på näset i 25 år och vindsurfat/kitesurfat på berörda platser i 15 år. Känner äver Hillarp sen tidigare.

[/ QUOTE ]

Perfekt talman!
    Lycka till och även vi här uppe i norr håller tummarna. Näset är ett av de bästa ställena enligt mig.

s

• egan

Medlem
    27 september, 2004 vid 09:48

Lycka till. Får inte låta dom förstöra vårt paradis

• sidpiraya

Medlem
    27 september, 2004 vid 09:49

Gött Crille, bra att nån tar tag i det.

• pjoter

Medlem
    27 september, 2004 vid 10:26

håller med!
    bra chrille!

• yaqup

Medlem
    27 september, 2004 vid 10:40

Svar till:

[/ QUOTE ]

hum är du tillräckligt gammal?
    har du leg?

• luuddee

Medlem
    27 september, 2004 vid 10:47

e nog fan bäst rambo.. hmhhmm ja skanske komemr ner sen men blir nog sen så att säga..

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nyhetsinslag till TV4!!! Bråttom

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.