Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › NYTT 2006: Goya XR, Stubby
Taggad: freestyle, våg, våg freestyle
-
NYTT 2006: Goya XR, Stubby
jonatan svarade 19 år, 3 månader sedan 9 Medlemmar · 19 Svar
-
Det är ju helrätt att ha möjlighet att rigga ny storlek utan att behöva rigga ner det nyss använda seglet. Man kan ju vara rätt säker på att vinden ändrar sig igen så man behöver den förra storleken, särskilt om man är tvungen att använda samma mast på båda seglen. (Murphy’s lag?)
-
Vid närmare eftertanke borde man nog ta fler pauser, och inte segla konstant i 5 timmar.. Så då är kanske prylbytartaktiken bra för att få in lite mer “naturliga” pauser i surfandet..
-
Jo, redan innan mitt prylberg växte till sig började jag ta mer pauser. På mångs ställen är det dock rätt bökigt att gå in och ut bara för en kort paus. Yttre Åsa är ett exempel. Det är inte direkt så att man slörar i, klättrar upp, går upp 200m till parkeringen, går tillbaka, klättrar i och sedan kryssar ut igen bara för att byta bräda om det inte verlkigen behövs. INte för att ta en snickers och vila lite heller, för den delen. Dock har jag upptäck vad den lilla nätfickan i mastvadderingen på mina Hotsegel är bra för: En lite chokladbit på varje sida masten. Går att ta upp och äte både ute på vattnet eller om man knatar upp bland stenarna på yttre.
-
Synd att stenarna där ute är så stora och hala. Men otillgängligheten är ju en del av charmen också..
Logga in för att svara.