Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Nytt år, ny säsong
-
Nytt år, ny säsong
Publicerad av gurra1978 på 1 januari, 2004 vid 13:22Årets första ”surf” på Ullna sjön i Täby. Isen var ganska skrovlig och vinden var svag men trots det funkade det mycket bra ändå.
boman svarade 21 år, 3 månader sedan 6 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
Clew first, duck gibe, m.m. allt satt direkt. Ojojoj vad lätt det är på isen.
-
Skyddsutrustning är viktigt. Dessutom ser man ju ut som en fullvärdig medlem i S.W.A.T.
-
set ju väldigt trevligt ut hur tjok är isen???
ps snygga bilder ds
-
JOHN_J_RAMBO
Gäst1 januari, 2004 vid 14:10VEREY GRYMT
varför fick man inte se något trickande på rullarna?
-
Isen är nog 7-10 cm skulle jag tro. Anledningen att tricken inte finns med är att kamerans batteri strejkade i kylan. Tror du inte att jag sätter tricken eller Rambo
-
JOHN_J_RAMBO
Gäst1 januari, 2004 vid 14:23jasså,det brukar låta så..”batterierna strejkade”..haha..upp till bevis säger jag
-
Tja Gustav!
Kul att du är på G med issurfingen! Brädan du kör på nu ser ut att fungera lite bättre än den du hade sist.
Vi får ta och köra lite ihop framöver.
//Nicklas -
Brädan kan jag tacka Boman för. Den fungerar finfint. Imorgon kan du ju haka på till Ullna om du inte har annat för dig. Det ska blåsa mycket och nordost, det är ju bra.
-
Det hade jag gärna gjort men jag måste jobba imorrn.
Men på lördag och söndag så har jag inget uppbokat så då
är jag på!
//Nicklas -
Du, vad har du för vikt på brädan? Jag hade ett jäkla problem med att förra årets bräda blev fär tung, så i år byggde jag en i aluminium profiler och lättmetall skenor. Har ingen aning hur den kommer fungera. Skall faktiskt ut imorgon. Brädan blev dock inte så billig.
-
Härligt Gurra, hoppas du är nöjd med brädan!?
isarna som lägger sig nu är blanka som nybonade golv!! på söndag borde dom vara runt 5-7 cm med den här kylan.
Bara det inte börjar snöa…jag hör av mig och kollar om du är på gång.
Logga in för att svara.