Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nytt brädköp – starkare vindar

Taggad: 

• Nytt brädköp – starkare vindar

Publicerad av engztroms på 19 maj, 2017 vid 19:30

Tjena!
    Jag har sedan något år tillbaka en 107 l bräda från 2003 (tror jag) och skulle nu vilja satsa på en till. Det jag söker är en mindre bräda som kan användas i hårdare vindar när denna känns lite onödigt stor. Jag väger ca 70 kilo och skulle vilja ha en utmaning, har börjat få kläm på vattenstarterna och gipparna och kör i princip bara freeride. Problemet är dock att jag har lite knapert med budgeten går i gymnasiet och har därför inte obegränsat med pengar, och tänker därför att en några år gammal begagnad bräda är givet. Riggen jag har är inte heller direkt professionell men funkar, vilket innebär att kompletta alternativ också vore bra. Vad skulle ni rekommendera?
    Hoppas iallafall någon kan hjälpa mig och ge mig lite rådgivning, länka gärna till annonser om ni vet om något!
    Tack på förhand och trevlig helg:)
    Axel

hakuna svarade 7 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • bicless

Medlem
    20 maj, 2017 vid 18:56

Det mesta i wave eller freestylewave mellan 80-95 liter borde funka. Här är ett exempel: http://www.surfspot.se/fanatic-allwave-85l-ca-2005-beg.html

• hakuna

Medlem
    22 maj, 2017 vid 06:53

Vilka segel du har, och var du kör, brukar hjälpa för att ge ett mer precist svar.

• engztroms

Medlem
    22 maj, 2017 vid 12:23

Tack för svaren! Jag har ett 4.8 segel samt några +6.0, de är gamla och inte av ultimat skick men fungerar ändå. Jag kör på västkusten i djupare områden inomskärs just nu, mest för att få pejl på sakerna och skulle vilja ha någon form av all-around bräda:)

• hakuna

Medlem
    22 maj, 2017 vid 13:38

Som sagt, 80-95 liter, skulle nog kolla på det som klassas freeride eller freewave, om du inte ska “våga” dig ner till Varberg när det brallar på.

• engztroms

Medlem
    22 maj, 2017 vid 19:49

Okej, tack för hjälpen!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nytt brädköp – starkare vindar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.