Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nytt hopp – Torö onsdag!!!!!!!!!!!

  • fredrik-plantin

    Medlem
    26 maj, 2009 vid 18:51

    Nej för fan!

    Imorgon kör vi!

  • poppo

    Medlem
    26 maj, 2009 vid 19:20

    Yes, bilen redan packad!

    Satte mig just att kolla prognoserna en sista gång och märkte att foreca lanserar en ny sajt – kolla in den

  • poppo

    Medlem
    26 maj, 2009 vid 19:27

    sorry, jag kollade visst på torsdag – vart så till mig… 🙂
    ser ju bra ut där med för morgonsdagen, vi ses!

  • argulander

    Medlem
    26 maj, 2009 vid 19:59

    Alla ska till stenstranden förstår jag? Lite för tufft för mig. Hur funkar egentligen Kärringviken vid VSV? Blir det inte mycket lä från ön mittemot? Är lite sugen på Torö i morgon onsdag 27/5 även om det är en bit att åka.

    Klas

  • svennebanan

    Medlem
    26 maj, 2009 vid 22:18
    argulander;548813 wrote:
    Alla ska till stenstranden förstår jag? Lite för tufft för mig. Hur funkar egentligen Kärringviken vid VSV? Blir det inte mycket lä från ön mittemot? Är lite sugen på Torö i morgon onsdag 27/5 även om det är en bit att åka.

    Klas

    Jag har ingen koll på kärringviken, men stenstranden brukar inte vara speciellt vänlig mot mig så jag kanske provar den när jag tröttnat på steneländet. Jag har inte sett riktigt hav sen i höstas och det brukar räcka för att göra resan värd.

  • ola-h

    Medlem
    26 maj, 2009 vid 22:47

    Tvekade läbge men är nu på väg till åsa för segling från 05.30.

  • jesper_b

    Medlem
    27 maj, 2009 vid 07:43
    svennebanan;548851 wrote:
    Jag har ingen koll på kärringviken, men stenstranden brukar inte vara speciellt vänlig mot mig så jag kanske provar den när jag tröttnat på steneländet. Jag har inte sett riktigt hav sen i höstas och det brukar räcka för att göra resan värd.

    Idag kommer det max vara pyttevågor och dessutom sidvind (m er eller mindre) då är stenstrand oerhört mykcet snällare än pyttedagar. Du få vara beredd att ofra lite fena om du ska in och rippa skvalpet dock. Jag drar ner nu (9.45). Ses på plats!!!

    /JB

  • hagel

    Medlem
    27 maj, 2009 vid 10:01

    Hoppas på lite större än pyttevågor, nu drar jag ner också!

  • robin

    Medlem
    27 maj, 2009 vid 21:16

    Nå? Vind och sol måste ni ju ha haft i alla fall, kan man få sig en beskrivning? Själv kom jag just hem från kvällssurf i Åkersberga, sjukt nöjd med att äntligen ha börjat prova vulcans.

  • torban

    Medlem
    28 maj, 2009 vid 07:58

    Stort tack SvenneBanan för lånet av fenskruven, utan din hjälp hade man missat härlig solskenssurf med 5.0!

    // T

  • svennebanan

    Medlem
    28 maj, 2009 vid 08:44
    torban;549213 wrote:
    Stort tack SvenneBanan för lånet av fenskruven, utan din hjälp hade man missat härlig solskenssurf med 5.0!

    // T

    Jag måste erkänna att jag var jävligt stressad, packandes och på väg hem och hade ingen extra skruv förutom på fenor jag använder och var väl inte så hjälpsam först. Sen insåg jag att jag antagligen kommer återfödas som mask om jag inte hjälper en medmänniska i en svår surfsituation och grävde fram den. Smidig lösning med att posta den till mig också. Adress PMad.

    /Peter

  • svennebanan

    Medlem
    28 maj, 2009 vid 09:47
    Jesper_B;548894 wrote:
    Idag kommer det max vara pyttevågor och dessutom sidvind (m er eller mindre) då är stenstrand oerhört mykcet snällare än pyttedagar. Du få vara beredd att ofra lite fena om du ska in och rippa skvalpet dock. Jag drar ner nu (9.45). Ses på plats!!!

    /JB

    Något rippande blev det som väntat inte, men iaf en väldigt fin dag med mycket nötande på vågbrädsguppningstekniken. Tyvärr var det hemgång för mig då vinden kom igång ordentligt vid 16 tiden. Jag var dessutom alldeles för trött efter en hel dags kämpande med underriggad babordsbog.

    Min kassa babordsbog (mot stranden) är en källa till stor frustration. Om det var någon som la märke till något uppenbart teknikfel när ni fräste förbi en guppande stackare med Challenger segel så mottages tips tacksamt. Jag var dock ganska underriggad fram till 14, men efter det var det hyfsad fart och höjdtagning utåt iaf.

  • ola-h

    Medlem
    28 maj, 2009 vid 10:45
    svennebanan;549221 wrote:
    Jag måste erkänna att jag var jävligt stressad, packandes och på väg hem och hade ingen extra skruv förutom på fenor jag använder och var väl inte så hjälpsam först. Sen insåg jag att jag antagligen kommer återfödas som mask om jag inte hjälper en medmänniska i en svår surfsituation och grävde fram den. Smidig lösning med att posta den till mig också. Adress PMad.

    /Peter

    Märkligt fenomen det där med fenskruvar. Jag har väl sisådär 10ggr fler fenor än vad jag har fenskruvar. Jag tror fasiken att jag har fler brädor än fenskruvar. Vart tar de vägen? Och varför ser man inte till att köpa på sig ett lager.

  • jesper_b

    Medlem
    28 maj, 2009 vid 10:49
    svennebanan;549230 wrote:
    Något rippande blev det som väntat inte, men iaf en väldigt fin dag med mycket nötande på vågbrädsguppningstekniken. Tyvärr var det hemgång för mig då vinden kom igång ordentligt vid 16 tiden. Jag var dessutom alldeles för trött efter en hel dags kämpande med underriggad babordsbog.

    Min kassa babordsbog (mot stranden) är en källa till stor frustration. Om det var någon som la märke till något uppenbart teknikfel när ni fräste förbi en guppande stackare med Challenger segel så mottages tips tacksamt. Jag var dock ganska underriggad fram till 14, men efter det var det hyfsad fart och höjdtagning utåt iaf.

    Du har förklaringen i din egen text – det handlar bara om utrustning! /JB

  • jesper_b

    Medlem
    28 maj, 2009 vid 10:55
    Jesper_B;549244 wrote:
    Du har förklaringen i din egen text – det handlar bara om utrustning! /JB

    Sorry, självklart ett skämt, ett dåligt sådant.

    För att vara lite mer allvarlig så är guppasegling och småvågsripp bland det svåraste som finns, särskilt när det är så pass klent med vågor som igår. Tid på vattnet, erfarenhet och stoke är nog vägen till framgång. Kolla in Calle Nyberg som plockar lika många vågor dessa dagar som vi andra tillsammans. Han har seglat otroligt mycket vågsegling på Torö, i synnerhet i lätta och små förhållanden är han ute mer än alla andra, han seglar ambitiöst (dvs försöker alltid välja rätt och smacka på) och han är totalstokad (större smajl på vattnet är svårt att hitta). Sålunda: på det igen så släpper det!! /JB

Sida 2 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nytt hopp – Torö onsdag!!!!!!!!!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.