Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nytt segel, men vilket?

• Nytt segel, men vilket?

Publicerad av jorgen på 30 januari, 2005 vid 18:38

Nå, dags att börja fundera på nya prylar, behöver iofs inte vara nytt nytt, men inte äldre än 03.
    Ett freeridesegel i storleken ca 6.3 är det som sökes. Har kört med ett freezone 6.3 -02 innan, men efter att jag hade testat om det funkade som flytbrygga så blev det inte det samma om man säger så. Och lagningen av det blev skit. Så nu är frågan, vilket segel skall jag välja?
    Brädan är en Exocet slide -02 på 115 liter.

//Jörgen

jorgen svarade 20 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • niklas_s

Medlem
    30 januari, 2005 vid 19:03

Gaastra echo ska funka bra som freeride i dom stora storlekarna 6,4-7,0-7,4. grymmt skönt med så lätta segel.

• jesse

Medlem
    30 januari, 2005 vid 19:28

Jag har ett simmer ZeroFive 6,4 2003 om du är intresserad. Kolla köp o sälj

/ Jesse

• jorgen

Medlem
    31 januari, 2005 vid 20:22

Ett lätt segel hade varit trevligt. Har ett mindre Gaastra vågsegel som jag verkligen gillar. Skall kolla uppp Echon.

//Jörgen

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nytt segel, men vilket?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.