Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nytt surfförbud på näset ?

• Nytt surfförbud på näset ?

Publicerad av edorf på 16 november, 2007 vid 19:29

Yo snackade med en polare i hemma i höllviken . som sa att han hade läst om ett nytt surfförbud nere på näset.. detta stod i Sydsvenskan den 9:e eller 8:e november.. han hade slängt artiklen och jag har letat över hela sydsvenskans hemsida utan resultat .. finns det någon som kan ha läst artikeln och kan berätta lite mer ingående om den eller om någon kan ha kvar tidingen från dessa dagar..

jonaish svarade 17 år, 5 månader sedan 17 Medlemmar · 22 Svar
  • 22 Svar
  • kamikazekiteren

Medlem
    16 november, 2007 vid 20:10

igen fara, det gjäller for nybörjare

• call3

Medlem
    16 november, 2007 vid 22:10

Lugn lugn, Man tror ju att en tidning ska publicera nyheter men det va samma karta som här http://www.falsterbonaset.snf.se/kitesurfing.html

• gh0st

Medlem
    16 november, 2007 vid 22:29

gött… blev lite skraj ett tag.

• patrikol

Medlem
    16 november, 2007 vid 22:36

Ja det är helt sanslöst att kitesurfing skulle störa djurlivet!

Det som är än mer patetiskt är att samma tomtar som jobbat för att kitesurfing skall förbjudas på Näset, har tidigare tyckt att det är helt ok att bygga 4 st stora golfbanor!

Fram med bulldosrarna och gräv upp halva näset skräm skiten ur djurlivet och förstör deras naturliga miljö för att några snobbar vill springa omkring i rutiga byxor.

Rena skämtet är helt övertygad om att kiteskärmar stör fåglar lika mycket som vi kitesurfare är störda av vattnet!

Nej fågelskådare har fördärvat sin trovärdighet för evigt.

• gogga

Medlem
    16 november, 2007 vid 23:19

jepp, samma gamla skit

• edorf

Medlem
    17 november, 2007 vid 05:03

men va fan skulle man publicera en 2 år gammal karta i en dagstidning..

• mr_skans

Medlem
    17 november, 2007 vid 10:14

@edorf 429041 wrote:

men va fan skulle man publicera en 2 år gammal karta i en dagstidning..

Vad jag har hört så gjorde man en ny prövning av förbudet och ansåg att det skulle ligga fast och inte ändras(fågelnissarna ville säkert öka förbudet).
    Det är ju bara att inse att Mr H…..arp är knäpp. Han har bl.a. skrivit en lång insändare till Ljunhusens GK där han anklagar alla som har hundar på Näset för att ha skrämt bort hans fåglar. Tycker han får ta och bestämma sig vems felet är, kites elle hundarna. Bra på att skaffa sig ovänner är han i alla fall.
    Får väl vad glada för det lilla, att de inte utökade förbudet.
    Ciao

• budokai

Medlem
    17 november, 2007 vid 10:16

Kanske att de som överklagade Länsstyrelsens beslut inte blev godkända.

• hovang

Medlem
    17 november, 2007 vid 10:56

Japp.. jag fick också en sån lapp om överklagandet i min brevlåda här i veckan. De i stockholm som har beslutat om detta måste varit grymt insatta i läget här nere… :rolleyes:

• skotten

Medlem
    17 november, 2007 vid 23:33

well I totally understand hillarps view on the situation, Näset is a bird sanctuary, and none of us should forget that.

kites must freak out birds, anyone with a bit of a brain must know that, and we should all openly accept the fact and not live in our own denial.

But the thing that I do not agree with is that the rules are enforced all year round and not exlusive to nesting and breeding periods, half of them bugger off for the winter!.

All in all, its important that we all respect the rules and make sure that the näset locals dont loose any more of what little space they have left to kite in. Besides, if the weather decides to grant us a summer next year we all need somewhere to pose in front of rich chicks.

• pjoter

Medlem
    18 november, 2007 vid 01:00

ord, skotten.

• krillan82

Medlem
    18 november, 2007 vid 04:23

nu får det fan ta mig vara slut… dom idioterna som besluta surf förbud på näset ska ävervinnas. vid nästa tillfälle drar 50kitare över över måkläppen och visar att vi e ofarliga…

Kan ju hända att jag e onyckter och inte tar ansvar för några dumheter Puss på er

• krillan82

Medlem
    18 november, 2007 vid 04:25

Hl Can Dooooooo It

• skanepaul

Medlem
    18 november, 2007 vid 10:46

@patrikol 429007 wrote:

Fram med bulldosrarna och gräv upp halva näset skräm skiten ur djurlivet och förstör deras naturliga miljö för att några snobbar vill springa omkring i rutiga byxor.
    QUOTE]

apapapapapap!! Ett påhopp till på oss golfare så golvar jag dig Patrik!!

• johanw

Medlem
    18 november, 2007 vid 11:59

@Krillan82 429224 wrote:

nu får det fan ta mig vara slut… dom idioterna som besluta surf förbud på näset ska ävervinnas. vid nästa tillfälle drar 50kitare över över måkläppen och visar att vi e ofarliga…

Kan ju hända att jag e onyckter och inte tar ansvar för några dumheter Puss på er

hahahaha krille ditt svin 🙂

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nytt surfförbud på näset ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.