Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nytt Svenskt rekord i kitesurfing och segling

• Nytt Svenskt rekord i kitesurfing och segling

Publicerad av chohoo på 27 juli, 2007 vid 22:54

Under världscuptävlingarna i kitesurfing på Fuerteventura satte Evelin Vastero svenskt hastighetsrekord i kitesurfing och segling för damer, genom att segla 500 meter med medelhastigheten 24,85 knop. Detta gör henne både till Sveriges snabbaste kitesurfare, och Sveriges snabbast seglande kvinna. Rekordtiden togs under tisdagen den 24 juli på världscuptävlingarnas PKRA Speed Grand Slam. Det är World Sailing Speed Record Council (http://www.sailspeedrecords.com) som ansvarar för mätningarna och därmed också sett till att rekordet är internationellt godkänt.

Fler historier från världscupen hittar ni på http://www.enkitesurfares.blogspot.com

Vi vill också på detta sätt framföra vårt tack till Chohoos alla gäster, som har gett inspiration och motivation. Tack!

olle-2 svarade 17 år, 7 månader sedan 21 Medlemmar · 31 Svar
  • 31 Svar
  • hattfan

Medlem
    28 juli, 2007 vid 01:09

Jag lyfter på hatten och säger grattis!

• martent

Medlem
    28 juli, 2007 vid 05:45

Grattis! Men jag fattar inte är hon sveriges snabbaste tjej? Tävlade hon mot några andra svenska tjejer?

• nic

Medlem
    28 juli, 2007 vid 06:21

@MårtenT 400805 wrote:

Grattis! Men jag fattar inte är hon sveriges snabbaste tjej? Tävlade hon mot några andra svenska tjejer?

Spelar väl ingen roll nu finns det ett rekord att slå för någon annan tjej hur som helst. Borde ju inte vara omöjligt.

nic

• larssa

Medlem
    28 juli, 2007 vid 07:15

Ett stort grattis!

• chohoo

Medlem
    28 juli, 2007 vid 08:25

@MårtenT 400805 wrote:

Inga andra svenska tjejer var med i denna tävling, men hon tog det förra rekordet som låg på 21,56 knop.

• vallevall

Medlem
    28 juli, 2007 vid 08:30

Grattis!

• eagletech19

Medlem
    28 juli, 2007 vid 08:41

Grattis:cool2:
    Gott kämpat
    //Roger

• fate

Medlem
    28 juli, 2007 vid 08:55

Grattis

• martent

Medlem
    28 juli, 2007 vid 09:33

ok det är jag som är lite trög!

• fifi

Medlem
    28 juli, 2007 vid 11:14

Grattis, kul!

• gh0st

Medlem
    28 juli, 2007 vid 11:36

Grattis!

• farbrorfraz

Medlem
    28 juli, 2007 vid 11:40

Grattis! Hur gick det för henne i tävlingarna?

• evelin

Medlem
    28 juli, 2007 vid 12:13

Tack för alla grattis! Det känns jäkligt bra att läsa, för jag har ont överallt. Den här gången smiskade alla probrudarna mig, jag kom femma. Men vafan. Nu vet jag hur det funkar, nästa år kör jag hela touren och satsar på pallplats. Är det någon mer i Sverige som kör speed eller funderar på det? Det vore kul med landslagskompisar…

• lidde

Medlem
    28 juli, 2007 vid 16:44

Evelin! Stort grattis… Jag kommer och hälsar på er till nästa sommar igen. Tar med en flaska champagne för att fira ditt rekord…
    Hälsningar, Lidde

• surfstore-se

Medlem
    28 juli, 2007 vid 18:01

@Lidde 400951 wrote:

Evelin! Stort grattis… Jag kommer och hälsar på er till nästa sommar igen. Tar med en flaska champagne för att fira ditt rekord…
    Hälsningar, Lidde

Ett Stort grattis !!

(Jag lovar att på en Waroo PRO så går det att putsa det dør ønnu mer !)

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nytt Svenskt rekord i kitesurfing och segling

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.