Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Nytt svenskt rekord i Speed
-
Liten film på Bringdal:
[ame=”http://www.youtube.com/watch?v=c_VBOpAw8tk&feature=player_embedded”]YouTube – Catman & Bringdal Light[/ame]
-
Knatte
Gäst14 oktober, 2010 vid 14:32Va grymt det var. Det var ju faktiskt lite bredare än man trodde, även om det smalnade till på slutet:shocked::tongue:
-
Ganska kaxigt att köra i kapp Bringdal, även om det var med drake :cool2:
-
Cool film.
Det såg ut som om kitaren knappade in lite på slutet. -
shit vilka hastigheter… go film, gött att de offrar sig och filmar, men grymt farligt att ligga så tätt bakom… skulle Bringdahl överleva sin egen krasch skulle kitaren säkerligen fixa resten…
-
Kitarna har så korta fenor, så Bringdal skulle bara bli lätt “filéad”….:smirk:
-
Det var väl ingen kite speedbräda han använde direkt.Bild visar en race kite bräda .Dessutom använder de kitarna andra vikter för att bli tunga och styva
-
peterpett;635592 wrote:Vet någon varför eller hur dom tänker om det? Bringdal, Finian, Dunkebeck finns ju inte med och Albeaus sista session är från -05??
Som vanligt ligger holländarna i framkant. Ben van der Steen och Peter Volwater är ju två välrdscupskillar som börjat posta på GP3S.
Men när vi inte ens får våran egna svenska mästare att posta sin tider, så verkar det ju finnas ett motstånd nånstans. Tror det är under hälften som var med på SM som postat tider. Svagt…
-
Billie;635715 wrote:Det var väl ingen kite speedbräda han använde direkt.Bild visar en race kite bräda .Dessutom använder de kitarna andra vikter för att bli tunga och styva
Det där är en racebräda. En speedbräda använder han och den ser ut så här:
-
Billie;635715 wrote:Det var väl ingen kite speedbräda han använde direkt.Bild visar en race kite bräda .Dessutom använder de kitarna andra vikter för att bli tunga och styva
Har sett många varianter på att surfa ihop med barnen, men varför är hans dotter naken?
-
Ser ut som kitarna kör med vattenskida….känns ju jävligt -80…
-
Oväntade kommentarer här…. Varför inte bara glädjas att det är någon som har slagit båten för ex antal miljoner med utrustning som vem som helst kan köpa för ca 20000:-
Även om det är eran värsta mardröm tydligen att det var en kitesurfare.
-
Inget kite vs vindsurf krig här igen, tack! Och Haze: är lite dumt att generalisera…
Men jag tyckte det var lite roligare med båten eftersom Anders B är med i det projektet. Men samtidigt har jag berättat för mina (ickesurfande) vänner hur extremt hårigt det nya rekordet är… (även om det är the-påsar som har slagit det ;))
Jag är ganska övertygad om att vi vindsurfare aldrig kommer slå kite-folket i framtiden… Vi måste köra med för stora fenor, helt enkelt…
-
Knatte
Gäst15 oktober, 2010 vid 14:09Haze;635763 wrote:Oväntade kommentarer här…. Varför inte bara glädjas att det är någon som har slagit båten för ex antal miljoner med utrustning som vem som helst kan köpa för ca 20000:-Även om det är eran värsta mardröm tydligen att det var en kitesurfare.
Jag tycker personligen att det är jäkligt starkt av alla som slår mångmiljonbåten i speed. Grympt impad av de som vågar köra för fullt i den lilla rännan:tongue:
Sedan hade det självklart varit roligare om det hade varit en vindsurfare…:wink:
Logga in för att svara.