Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Nytt underforum: Longboard/Raceboard
-
Nytt underforum: Longboard/Raceboard
Publicerad av Oregistrerade på 18 april, 2007 vid 11:14Nu börjar det bli dags för ett nytt underforum till Konfen Vindsurfing:
Longboard/Raceboard
En av de hetaste trenderna inom vindsurfing just nu med flera nya modeller på marknaden, tex:
Exocet Kona/Kona Style
Exocet Kona Surf
Exocet Kona Mahalo
Exocet Warp-X 380
Exocet Pacer 290/300Starboard Phantom
Starboard Phantom Race 380/320
Starboard Serenity
Starboard GeminiRS:X
BIC Hybrid
flera SUP/vindsurfing hybrider.
flera nya modeller av longboards på gång från andra leverantörer.
och självklart en hel del äldre modeller.
Steffo, fixar du det?
jps svarade 16 år, 11 månader sedan 34 Medlemmar · 66 Svar -
66 Svar
-
Om man nu tycker det så är väl ett rimligt minimkrav att registrera sig på konfen så att man vet vem som för fram åsikten… eller?
-
Longboard/Raceboard forum låter som en bra idé tycker jag (det var inte jag som skrev det 1:a inlägget).
Jag är normalt inte en blyg kille och står för mina åsikter men det skulle vara kul med ett forum där man slipper få den där vaga känslan av att vara en centerbordsälskande bakåtsträvande söndagsseglare.
Förövrigt tycker jag att konfen är suverän och jag har nog mig mest själv att skylla på för den där känslan./Peter
-
Formulaforumet är ju helt dött, varför inte integrera med det…. HAHA nu kommer jag få skit igen av formulasnubbarna. Longboard kommer konkurrera ut formula så det bara sjunger om det.
-
Det måste ju vara en viss mängd personer som skall vara intresserade och aktiva för att det skall vara värt ett underforum annars självdör det. Så mitt förslag är att göra en omröstning. Och om det finns många som vill ha det så finns det ju en anledning till att ha det. Det är ju oviktigt med folk som inte vill ha det eftersom dom inte behöver använda det.
-
Longboard kan väl vara både det ena (tex långdistanssegling/bansegling) och det andra (SUP/lättvindsvågsegling). Kanske bättre att låta formulan rymma racedelen och låta resten få plats under övriga forum (våg/freestyle och huvudforumet)?
Det har ju inte direkt varit massor av longboard-diskusioner som kan motivera att eget underforum, som då även skulle bli rätt splittrat.
-
Man kan ju börja med att flytta alla longboard/etc-trådar till den här nya forumdelen så att den får lite substans… Ooops det fanns visst inga sådana 😀
Så länge inte konfen svämmar över av longboard-trådar så tycker inte jag att det behövs en ny forumdel.
-
Oregistrerade
Gäst18 april, 2007 vid 15:04@fastforward 377289 wrote:
Man kan ju börja med att flytta alla longboard/etc-trådar till den här nya forumdelen så att den får lite substans… Ooops det fanns visst inga sådana 😀
Jodå det finns. Du får väl prova sökfunktionen 🙂
Dels finns det flera klasser; Raceboard klassen, Bic One design klassen, Kona One design klassen.
Dels en del av vindsurfingen som inte är representerad här på konfen. Som Svennebanan skriver så känns det som att denna del av vindsurfingen bör lyftas fram mer. Centerbordsbrädor är “fult” känns det som här på surfzone. och varför det?
Raceboard klassen och Bic One design klassen är stora utomlands, Kona One design klassen är på väg att bli stor.
Det finns massor med vindsurfare som har kvar sin gamla bräda (pråm) och kör på.SUP/vindsurfing hybrider är ju stort på maui och på väg hitåt också.
Ett eget underforum är just för att lyfta fram denna typ av vindsurfing och få folk att inse hur kul och enkelt det är med vindsurfing.
Steffo, skapa ett nytt underforum: Longboard/Raceboard!!!
/H
-
@Oscar 377284 wrote:
Formulaforumet är ju helt dött, varför inte integrera med det…. HAHA nu kommer jag få skit igen av formulasnubbarna. Longboard kommer konkurrera ut formula så det bara sjunger om det.
Det är nog ingen större risk, det lät liknande när RS-X kom och dom kör man ju cirklar runt… 😀
-
Uppmaningar och krav brukar jag spontant rygga tillbaka för. Jag skulle väl formulera det lite såhär.
Steffo, överväg att starta ett Longboard/Raceboard/OneDesign forum. Enligt ryktena så kommer det iaf att bli en hel del Kona OD raceande under året. Det kommer då att finnas ett behov av ett specifikt forum. Eftersom Steffo/Surfzone antagligen är det bästa och mest välbesökta surfforumet (ursäkta alla utmärkta klubbforum) så skulle jag för min egen del tycka att det vara bra om det var här. Och då har jag inte ens för avsikt att börja tävla själv.
-
Vore bra med ett långbräde-forum, det är trots allt så allting började.
Och det är på G. Om 2-3 år så säljs det tusentals i Norden. -
Oregistrerade
Gäst18 april, 2007 vid 18:37Steffo, kan du vänligen skapa ett nytt underforum:
Longboard/Raceboard
-
Kan vi inte dela upp vågforumet i onshore och sideshore och sedan sideshoreforumet i babord och styrbord?
Skämt åsido, jag förstår inte riktigt åtrån efter ett eget forum. Jag tycker inte ens våg/freestyleforumet funkar riktigt bra. Mer än hälften av diskussionerna som har med våg eller freestyle att göra försigår nog fortfarande i den allmänna forumet.
-
Knatte
Gäst18 april, 2007 vid 19:15Longboard/race board borde väl slås ihop med formula forumet ?? Kalla hela rasket för formula/race :laugh:
(jag har själv en hybridracer med centerbord och fattar inte varför det skulle behövas ett speciellt longboard/raceboard forum ?? ):confused2:Måste väl vara bättre att skaka liv i formula forumet genom att styra alla dessa longboard spam dit 🙂 🙂 🙂
-
Oregistrerade
Gäst18 april, 2007 vid 19:33Då det skapats underform med uppdelningen: “Freestyle/Våg”, “Slalom/Speed”, “Formula” så känns det rätt med ett nytt underforum för “Longboard/Raceboard”.
Alternativet är att ta bort alla underforum och ha Konfen Vindsurfing bara.
Jag röstar på att skapa ett nytt underforum för Longboard/Raceboard.
Det är mycket vågseglingssnack på denna konf och det tar rätt stor plats, varför inte ge plats åt en växande del av vindsurfingen, som troligtvis kommer bli mycket större än vågseglingen som andersbq skriver. 😉
/H
-
Jag undrar fortfarande varför de som promotar ett longboard/raceboard (vilket kanske inte är fel) forum inte är reggade? Väcker mer frågor än ger svar hos mig i alla fall, men är kanske onödigt konspiratoriskt där, ah!
Att slå ihop formula/longboard känns kanske närmare?
Jag gillar egentligen inte för många underforum, men slalom/speed funkar ju oneklign rätt bra…
Logga in för att svara.