Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nytt underforum: Longboard/Raceboard

• fastlandsguten

Medlem
    18 april, 2007 vid 20:21

Longboard går väl under “vågsurfing” och raceboard under “Formula”
    Är också rätt konspiratorisk av mig och undrar varför personen inte är reggad?
    Om diskussionen kring longboard ökar kommer säkert steffo göra något åt det. Forumet är inte till för att kränga prylar som upplägget känns som….
    hälsar, Peter

• canoya

Medlem
    19 april, 2007 vid 07:30

För att ett underforum ska vara intressant att hålla koll på/delta i diskussionen på så måste det vara tillräckligt med trafik där.

Jämför med dem vi har nu: Formula är ganska stillsamt under vintern men börjar komma igång nu.
    Våg/Freestyle är väldigt upp och ner (passar kanske på vågor 🙂 ). Periodvis kommer inte mer än någon enstaka kommentar per dag, och det är för lite för att göra det intressant, medan det under andra perioder skrivs väldigt mycket kul och läsvärt där.
    Speed har ganska mycket inlägg året runt och det gör att det alltid är intressant att gå in och kolla där.

För att motivera ytterligare ett underforum (Raceboard/Longboard) så tycker jag att vi behöver se mer trådar i detta ämne på det generella vinsurfingforumet. Först när det dyker upp flera ny trådar i veckan och flera kommentarer på dessa trådar dagligen tycker jag att det är motiverat med ett eget underforum.

Ett lågtrafikerat underforum blir ointressant att posta nya trådar i eftersom ingen kollar på det ändå. Jämför tex med Köpes-delen där det händer väldigt lite – för att få nån att kolla in köpesannonserna måste man nästan promota de man lagt in genom en tråd i huvudforumet!

Tipset för att öka intresset för Longboard/Raceboard är att skriva och berätta mycket, snöa inte in på entypsdiskussioner, ta det lungt med säljsnacket (som en del retar upp sig på) och komplettera det hela med mycket bilder från segling i svenska vatten eller åtminstone med seglare härifrån. Att se Laird plocka 5-10 metersvågor i 2 m/s vind på en riggförsedd SUP är i och för sig häftigt, men känns rätt avlägset här hemma.

Inspirerad av de nya Longboardsen som dykt upp har jag börjat fundera på om man skulle ge sig på att modifiera min gamla BIC Bamba Raceboard för att få den lite mer lättseglad, men jag tror jag skapar en ny tråd för det. Häng på där nu så det blir nåt som kan locka fler!

/Håkan

• longboard

Medlem
    19 april, 2007 vid 07:33

Nu är jag reggad… jag som startade denna tråd. Fokus ska inte vara på mig utan på longboard och raceboard. Inte heller på kapitalistiska konspirationsteorier utan longboard och raceboard. 😉

Longboard för vågsurfing (utan segel) är en en sak, longboard vindsurfing är en helt annan, även om man kan segla i vågor med en longboard.
    Raceboard är inte samma sak som formula.

Ett alternativ är ju att byta namn på formula underforumet till:
    Formula/Raceboard/One Design/Longboard

Vilket kanske blir lite långt, dessutom tror jag det hämmar raceboard, one design och longboard att vara i samma forum som formula (utan att vara negativ om formula).

Longboard, OD och raceboard behöver ett eget forum.

Vad säger du steffo?

• imported_macts

Medlem
    19 april, 2007 vid 08:20

Tycker att longboard/raceboard kan samsas i formula-forumet. Känns som att det finns stora likheter.

• steffo

Medlem
    19 april, 2007 vid 08:26

Det känns som att ändra namn på Formula forumet ligger närmast till hands, åtminstånde för den tävlings inriktade delen av longboard, övrig fri segling tycker jag passar bäst i huvud konfen. Blir det mycket longboard snack så kan jag överväga att skapa ett till forum men då behöver det komma upp i eller över samma nivå som Våg/Freestyle forumet.

• canoya

Medlem
    19 april, 2007 vid 08:27

Om det handlar om tävlingsinriktad longboard/raceboard håller jag med. Om det däremot handlar om semestersegling då tycker jag att det allmänna forumet är rätt ställe.
    /Håkan

• longboard

Medlem
    19 april, 2007 vid 08:36

Mitt förslag på nytt forumnamn på “gamla” formula windsurfing är:

Racing (Formula/Raceboard/One design)

• dr-masse

Medlem
    19 april, 2007 vid 18:39

Tycker det som gjorts känns som en bra lösning.

Handlar det om longboard/SUP så kan man nog nöja sig med vanlig konfen så länge. Så får vi se vad som händer framöver…

• joachim_larsson

Medlem
    28 november, 2007 vid 09:04

Jag är väl jävig och ska väl inte uttala mig…

Allt talar för att långa brädor kommer tillbaka som någon sa mera brädsegling.

Jag skulle Vilja säga såhär. Steffo kommer nog få mera besökare till Steffo om detta finns för då kommer vi promota det när vi är ute på Tour med våra longboards annars så kommer vi inte kunna känna att det finns något för dessa ungdomar och tjejer på Steffo att göra.

Och det är faktiskt såhär att alla som håller på med långboard och i vissa fall Formula får passa sin tunga så man inte blir mobbad av alla andra som inte har en kort bräda. Vilket inte är bra!

Låt oss testa, blir det för lite trafik kan ni göra om detta igen!

Ämnet kanske ska vara brädsegling (innehåller longboards i alla kategorier)

förmodligen skulle ni få en extremt massor av seglare som inte finns på detta forumet.

I slutändan kan steffo inte förlora något på detta!

Jag är för brädsegling….

Joachim
    http://www.konanordic.com

• joachim_larsson

Medlem
    28 november, 2007 vid 09:14

Bilder på brädsegling från Sverige! (okey bara Kona men jag har inga andra)

Joachim

• joachim_larsson

Medlem
    28 november, 2007 vid 09:35

Ett nytt försök! bilder från Sverige efterlyses då med focus på mångfald.

Joachim

• carl-r

Medlem
    28 november, 2007 vid 09:45

Jag kör longbräda (equipe II xr) men rejsar aldrig. Jo kanske med han som är närmast på vattnet.
    Men jag tycker att det känns dumt att klampa in på formularejsforumet med frågor när man själv är jääävligt ointresserad av racing.
    Nackdelen med att lägga semesterseglarfrågetrådarna i yttre forumet är att trådarna dyker rätt fort och man vill ju gärna att andra likasinnade ska hinna se frågorna.

• ola_p

Medlem
    28 november, 2007 vid 10:15

@Joachim_Larsson 431168 wrote:

Jag skulle Vilja säga såhär. Steffo kommer nog få mera besökare till Steffo om detta finns för då kommer vi promota det när vi är ute på Tour med våra longboards annars så kommer vi inte kunna känna att det finns något för dessa ungdomar och tjejer på Steffo att göra.

Varför sätter du inte upp ett konaforum på din website?

• styret

Medlem
    28 november, 2007 vid 10:56

@Joachim_Larsson 431168 wrote:

Jag är väl jävig och ska väl inte uttala mig…

Allt talar för att långa brädor kommer tillbaka som någon sa mera brädsegling.

Och det är faktiskt såhär att alla som håller på med långboard och i vissa fall Formula får passa sin tunga så man inte blir mobbad av alla andra som inte har en kort bräda. Vilket inte är bra!

Låt oss testa, blir det för lite trafik kan ni göra om detta igen!

Ämnet kanske ska vara brädsegling (innehåller longboards i alla kategorier)

förmodligen skulle ni få en extremt massor av seglare som inte finns på detta forumet.

I slutändan kan steffo inte förlora något på detta!

Jag är för brädsegling….

Joachim

Folk mobbar inte dej eller dom som håller på med longboard för att ni seglar just longboard. Vad folk däremot verkar reagera på är den påtryckning om att longboard är det fräckaste och bästa man kan hlla på med. att det skulle ersätta alla andra brädor och allt vad som antyddes i början.
    Om du och flera andra folk körde en softare attityd kring era prylar tror jag inte folk skulle reagera på vad ni kör på för prylar.
    det är itne bara du som har blivit utsatt för det här.
    dom flesta som spottar ur sej något om att deras bräda är det enda man ska ha och allt annat är skit (n har du inte gått ut så hårt men för exempel) brukar få mycket mothugg. Dom brukar lägga ner strax efter det, men du fortsätter och pushar dina grejer som det världsledande.
    softa ner och ta det lungt istället för att hetsa och svara på varenda svar med argumet för kona.

bara mina tankar kring diskusionerna som har varit i konatrådarna.

• oscar

Medlem
    28 november, 2007 vid 11:41

Dina inlägg börjar likna spam Joachim dvs oönskad marknadsföring.

Sida 2 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nytt underforum: Longboard/Raceboard

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.