Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nytt underforum: Longboard/Raceboard

• longboard

Medlem
    28 november, 2007 vid 11:45
    Ola_P;431187 wrote:
    Varför sätter du inte upp ett konaforum på din website?

Bra ide.
    Jag som är ursprunget till denna tråd har verkligen tröttnat på dessa rabiata konafanatiker här på surfzone. Tycker att lösningen blev bra som den är.

Lägg upp ett eget konaforum på din egen site istället.

Mitt förslag är att ta bort “kona mfl” från Racing underforum, kona är ju One design och det finns fler one design. Låt underforumet heta:

Racing
    Formula, Raceboard, One design

• joachim_larsson

Medlem
    28 november, 2007 vid 11:57

@Ola_P 431187 wrote:

Varför sätter du inte upp ett konaforum på din website?

Vi snackar ju inte om ett Konaforum, vi snackar faktiskt om longboard/brädsegling.

Av princip försöker jag göra det som jag är bra på och kan, att starta forum tillhör inte min expertis.

Joachim

• joachim_larsson

Medlem
    28 november, 2007 vid 12:09

@styret 431197 wrote:

Folk mobbar inte dej eller dom som håller på med longboard för att ni seglar just longboard. Vad folk däremot verkar reagera på är den påtryckning om att longboard är det fräckaste och bästa man kan hlla på med. att det skulle ersätta alla andra brädor och allt vad som antyddes i början.
    Om du och flera andra folk körde en softare attityd kring era prylar tror jag inte folk skulle reagera på vad ni kör på för prylar.
    det är itne bara du som har blivit utsatt för det här.
    dom flesta som spottar ur sej något om att deras bräda är det enda man ska ha och allt annat är skit (n har du inte gått ut så hårt men för exempel) brukar få mycket mothugg. Dom brukar lägga ner strax efter det, men du fortsätter och pushar dina grejer som det världsledande.
    softa ner och ta det lungt istället för att hetsa och svara på varenda svar med argumet för kona.

bara mina tankar kring diskusionerna som har varit i konatrådarna.

Jag förstår din inställning, men det är faktum att du och andra är del i denna diskusion att det blir hårt, jag tar inte åt mig jag skiljer på sak och person.

Jag för be om ursäkt om ni tycker jag puchar, men jag tror faktiskt att långboard är något vi har saknat i dagsläget.

Oavsett vilken brand som lyckas så saknas detta!

Långboard är ett komplement till den övriga delen inom windsurfing och jag själv seglar även liten bräda…..så långboard är inte lösningen på allt, men ett komplement till dom som vill segla i mindre vind och kunna kryssa osv…

Joachim Larsson

• tobhed

Medlem
    28 november, 2007 vid 12:28

Starta en omröstning och se vad folk tycker. Personligen håller jag med Styret och Oscar samt även Andersbq i en annan tråd – ta det lite lugnt istället, det är ju en helt otroligt Kona-hets på forumet just och skulle alla återförsäljare hålla på i samma stil hade ju detta varit ett helt annat forum än vad det är idag.

• swe-496

Medlem
    28 november, 2007 vid 14:02

@Joachim_Larsson 431220 wrote:

Långboard är ett komplement till den övriga delen inom windsurfing och jag själv seglar även liten bräda…..så långboard är inte lösningen på allt, men ett komplement till dom som vill segla i mindre vind och kunna kryssa osv…

Joachim Larsson

Ja då har vi ju Formula som funkar bra i vindar från 4-4,5m/s Kryssar fint, slörar underbart..Vill man ha ett kit som funkar i lätta vindar räcker det gott med 1 bräda, 1 rigg på ca 10,5-11,5 samt en fena.
    Detta är för de som inte har ambitioner att tävla.
    Finns ett flertal runtom i landet som bara har den typen av uppsättning för att få mer tid på vattnet de dagar det inte blåser för deras mindre typer av brädor.

Men jag ska ge dig det att du har verkligen jobbat hårt för att få in fler i sporten, cred för det.

Som jag spånade i en annan tråd så skulle det vara skoj med en enda stor gemensam tävling för alla klasser vi har i Sverige, men självklart egna banor och så för de som kör speed, slalom och våg/freestyle.
    Bansegling för de som kör Formula, Kona eller RS:X eller någon annan typ av bräda gjord för bansegling.

• carl-r

Medlem
    28 november, 2007 vid 15:19

Tobhed: Har du en större bild av din avatar?
    Ser ut som det är bra tryck på fenan minst sagt. 🙂

• jesper_b

Medlem
    28 november, 2007 vid 15:26

Tyckarnas paradis – jag vill också vara med:

Tycker det vore otroligt synd om den oerhört trevliga stämningen här på konfen blev förstörd, eller mer förändrad i negativ riktning, tycker även att det är onödigt med allt för många underavdelningar.

Joachim, Rickard och kanske någon mer Kona-fanatiker tycks dock inte gilla läget:

Jag tror INGEN här är speciellt emot Kona som en vindsurfingbräda bra på allt möjligt (dock inte på ALLT möjligt). Jag tror inte heller speciellt många här är emot Kona som tävlingsklass.

Det jag VET att många är EMOT är att var och varannan tråd omvänds till ensidigt reklam för en bräda (eller en serie brädor). Det är denna ensidiga och frekventa reklam som alla stör sig på. Jag är helt övertygad om att mängden av “kona är fantastisk-inlägg” slår rätt hårt mot inställnignen till Konabrädor. Om Joachim, Rickard och kanske någon mer bara kunde inse att vissa trådar INTE handlar om Kona, att det finns intressanta trådar om både nybörjarbrädor, så kallade long-boards, och racing som inte har med Kona att göra, då skulle konfen behandla de kvarvarande Konatrådarna och Konainläggen mycket bättre.

Ursäkter som “jag är inte bra på forum” och liknande är riktigt dåliga ursäkter för att inte känna av läget.

Om ni som säljer Kona, och era närmaste fans inte vill ha hela konfen emot er får ni helt enkelt ta och tagga ner!

/Jesper B

Som absolut inte har något emot Konabrädan/brädor.

• fluff

Medlem
    28 november, 2007 vid 15:29

Jesper_B slog nog huvudet på spiken med sitt inlägg – precis så känner jag

• rillestark

Medlem
    28 november, 2007 vid 15:47
    Jesper_B;431255 wrote:

Tycker det vore otroligt synd om den oerhört trevliga stämningen här på konfen blev förstörd, eller mer förändrad i negativ riktning, tycker även att det är onödigt med allt för många underavdelningar.

Joachim, Rickard och kanske någon mer Kona-fanatiker tycks dock inte gilla läget:

Jag tror INGEN här är speciellt emot Kona som en vindsurfingbräda bra på allt möjligt (dock inte på ALLT möjligt). Jag tror inte heller speciellt många här är emot Kona som tävlingsklass.

Det jag VET att många är EMOT är att var och varannan tråd omvänds till ensidigt reklam för en bräda (eller en serie brädor). Det är denna ensidiga och frekventa reklam som alla stör sig på. Jag är helt övertygad om att mängden av “kona är fantastisk-inlägg” slår rätt hårt mot inställnignen till Konabrädor. Om Joachim, Rickard och kanske någon mer bara kunde inse att vissa trådar INTE handlar om Kona, att det finns intressanta trådar om både nybörjarbrädor, så kallade long-boards, och racing som inte har med Kona att göra, då skulle konfen behandla de kvarvarande Konatrådarna och Konainläggen mycket bättre.

Ursäkter som “jag är inte bra på forum” och liknande är riktigt dåliga ursäkter för att inte känna av läget.

Om ni som säljer Kona, och era närmaste fans inte vill ha hela konfen emot er får ni helt enkelt ta och tagga ner!

/Jesper B

Läst och begrundat. 😮

Frid,

/Richard

• swe-514

Medlem
    28 november, 2007 vid 16:17

@Jesper_B 431255 wrote:

/Jesper B

Jesper du har rätt. Ursäkta att jag kallade dig “Waterman” förrut, men du har dig själv att skylla 😉 Kul och bra att du dök upp igen. Cirkeln är sluten – dags att “chilla ner”. Drar till Thailand ett halvår – ska nog hjälpa mig på traven……att bota fanatismen! :cool2:

/Rikard

P.s KONA har blivit ett “skällsord” istället för “modeord”. Shit happens D.s

• tobhed

Medlem
    28 november, 2007 vid 17:39
    Carl R;431253 wrote:
    Tobhed: Har du en större bild av din avatar?
    Ser ut som det är bra tryck på fenan minst sagt. 🙂

Ja, jag har en större bild (någonstans), det är precis så en starboard ska seglas för bästa resultat i alla fall 😉

• carl-r

Medlem
    28 november, 2007 vid 18:24

Släng gärna upp den om du hittar. 🙂

• Oregistrerad

Gäst
    28 november, 2007 vid 18:34

Sluta snacka så mkt skapa tråden Longboard så blir det en avdelning för det. Hur svårt kan det vara.

• oldschool

Medlem
    28 november, 2007 vid 20:05

@Oregistrerad 431290 wrote:

Sluta snacka så mkt skapa tråden Longboard så blir det en avdelning för det. Hur svårt kan det vara.

Men registrera dig nån gång då för h…..e!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• styret

Medlem
    28 november, 2007 vid 21:09

@Oregistrerad 431290 wrote:

hallå eller.
    kolla vad som står på dom tre underforumen då.

Sida 3 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nytt underforum: Longboard/Raceboard

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.