Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Nytt underforum: Longboard/Raceboard
-
oldschool;431303 wrote:Men registrera dig nån gång då för h…..e!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
just det, registrera dig Joachim!
Lustigt nog finns en träffande signatur till salu, till ett bra pris dessutom! -
@longboard 431211 wrote:
Bra ide.
Jag som är ursprunget till denna tråd har verkligen tröttnat på dessa rabiata konafanatiker här på surfzone. Tycker att lösningen blev bra som den är.Lägg upp ett eget konaforum på din egen site istället.
Mitt förslag är att ta bort “kona mfl” från Racing underforum, kona är ju One design och det finns fler one design. Låt underforumet heta:
Racing
Formula, Raceboard, One designDu va mig en tråkig stel longboardseglande jävel. Klart roligare att få wava med SurfSlusken, för han har banne mig humor så det blir över. Fast frågan är om jag får?
(Oj Oj Fredmäkklan, så fanatikern uttrycker sig – så kan man ju inte göra heller ! (?) Men sån tur att Fredsmäkklan kan skilja på don å person – pust!)
/Rikard (Med K!)
-
@Oregistrerad 431290 wrote:
Sluta snacka så mkt skapa tråden Longboard så blir det en avdelning för det. Hur svårt kan det vara.
Hoppsan!
Denna attityden passar (om någonstans?) bättre på någon annan arena än Steffos surfzone, eller på ren svenska “-hur i helvete har du mage att kräva saker av Steffo som startat och förädlat denna site till ett unikt forum för vind/våg/kite och alla de frågeställningar i livet som dessa intressen ger upphov till”Tänker inte ge mig in på diskusioner om vilka brädor som är roligast eller så eftersom det är detsamma som att diskutera “Vilken är världens roligaste film?…”
All respekt åt Steffo och ni andra seriösa konfare, som förgyller många vindlösa och/eller kalla dagar här i Sverige.
/M
-
Tack Steffo! Tack MC för att du uppmärksammar detta! och Tack Jesper B för att du har en vettig inställning till att kränga surf prylar här på konfen!
Har varit lite väl mycket trams här på forumet under en lite väl lång period nu!
Ser gärna mer av Stingers produkt utvärderingar, Ola H’s shape teorier, Lars K’s olika länkar och övedrivna våg rapporter, Addes produk uppdateringar, jesper B’s sup rese berättelser etc kanske borde ösa på med fler filmer från Kulingvarning och Gurra, S66 film snuttar, film och dagboks uppdateringar från Brasseland med mera. Sånt intreserar mig och antagligen några till! Kan vi inte hålla oss till detta här?
-
Å andra sidan, vore det inte smart att samla “kona-trådarna” på ett ställe isf? Så slipper du se dem?
Ska vi tolka dig som att alla som inte är i den exklusiva skaran du listade bara ska hålla käften och undvika att starta trådar?
Kanske om vi skulle göra om steffo till ett CMS där vissa har redigeringsbehörighet. Fan vad ball. Och så kan vi ha “kommenteringsmöjlighet” så kan folk posta “först”, “sweet” och “chill” i de trådarna. -
Nu har jag inte läst hela tråden men tänkte bara sticka in en kommentar. Det kan nog som sagt var vara bra att samla alla Kona-trådarna på samma ställe. Som det är nu finns de över allt. För alla astigmatiker har jag ringat in med rött.
-
Aronh;431489 wrote:Nu har jag inte läst hela tråden men tänkte bara sticka in en kommentar. Det kan nog som sagt var vara bra att samla alla Kona-trådarna på samma ställe. Som det är nu finns de över allt. För alla astigmatiker har jag ringat in med rött.
Hehe du hann före
Men som sagt… SKAPLIGT trött på allt Kona tjöt nu
-
Knatte
Gäst29 november, 2007 vid 15:57@Aronh 431489 wrote:
Nu har jag inte läst hela tråden men tänkte bara sticka in en kommentar. Det kan nog som sagt var vara bra att samla alla Kona-trådarna på samma ställe. Som det är nu finns de över allt. För alla astigmatiker har jag ringat in med rött.
Mods, kan ingen städa upp stänga några kona trådar nu???
Inga fler Kona trådar inne på speed/slalomforumet eller någon annanstans för böveln!! Tror faktiskt konamaffian driver med oss normala vindsurfare och spammar på ren pin-skiv
Lägg dessa på longboards-forumet och låt dem stanna där…. -
Man kan också se det på detta vis:
– Ska man verkligen belöna ohämmat spammande i alla delar av detta forum med ett eget underforum?
Personligen tycker jag att det vore mycket bättre om de la upp ett eget forum för inbördes beundran på xxxx-siten. (Har slutat skiva ut ordet xxxx eftersom jag är så enormt trött på allt tjat om xxxx)
-
Jag tycker Steffo – Forumet fungerar utmärkt som det är. Dvs inget behov för ett separat Longboard Forum alltså – om nu min åsikt har något värde (?)
Tack Steffo o Site-Crew för ett mycket trevligt community.
mvh/Rikard
-
Oregistrerad
Gäst29 november, 2007 vid 17:33Hva med og kalle allt av kjølbrett under , Longboards/Kjølbrett .
-
om alla slutar läsa konatrådarna oxch framför allt slutar skriva i dem så skulle de självdö efter bara första inlägget.
dock gäller att ALLA är med på det. -
@Knatte 431496 wrote:
Tror faktiskt konamaffian driver med oss normala vindsurfare och spammar på ren pin-skiv
Don’t feed the trolls, heter det väl? Vi matar dem rätt bra här.
@JPS 431497 wrote:
– Ska man verkligen belöna ohämmat spammande i alla delar av detta forum med ett eget underforum?
Jag har lagt upp en bra Kona site nu. Den ligger under /dev/null.
-
@Carl R 431415 wrote:
Å andra sidan, vore det inte smart att samla “kona-trådarna” på ett ställe isf? Så slipper du se dem?
Ska vi tolka dig som att alla som inte är i den exklusiva skaran du listade bara ska hålla käften och undvika att starta trådar?
Kanske om vi skulle göra om steffo till ett CMS där vissa har redigeringsbehörighet. Fan vad ball. Och så kan vi ha “kommenteringsmöjlighet” så kan folk posta “först”, “sweet” och “chill” i de trådarna.Jag kanske borde ha förtydligat mig något. Det jag syfftade på var främst att det i bland blir väl mycket ensidig produkt placering här (läs kona etc) och med medföljande kladdiga diskutioner.
Givetvis är det lika roligt att läsa om tex nybörjares första staplande steg som ditt raceboard project. Hänvisningen till ovan nämnda konfare var mer menat som ett förtydligande av hur man kan hanskas med olika lite mer nyanserade uppfattningar här på konfen.
Logga in för att svara.