Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Oärlig surfare i HBG.
-
tjena, jag känner de flesta som vindsurfar i hbg, vet du vad han hette?
-
@hampuss 383931 wrote:
Tänkte berätta att jag surfade idag. Planade 2gånger och lyckades åka ett 20tal gånger..
Jättekul!
Även om det kanske inte blev riktigt som du hade önskat, har du nu en bräda och då ska du göra det bästa av situationen (=surfa!!). Du kommer visserligen ha det lite jobbigare när du lär dig (ge inte up!) men å andra sidan när du väl har lärt dig är språnget till en mindre bräda inte så stort!Kämpa på och lycka till med surfandet! Hoppas du fastnar för denna fantastiska drog!!!
-
Gött Hampus! Du verkar ha talang. Feta nybörjarplankor är det idiotsäkra valet som “vemsomhelst” ska kunna lära sej på. Men som Rambo, Ian mfl säjer så går det att lära sej på i princip vad som helst, det är bara mer eller mindre svårt att få till sina första repor.
Kör hårt! Brädan är iaf grym på att plana och bränna med. För en nybörjare är just detta det mest inspirerande med vindsurfingen! Och du är ju redan på god väg verkar det som. 😉 -
Glocalnet
Gäst18 maj, 2007 vid 17:28Inte lågt att sälja på blocket, inte lågt att lura nybörjare, inte lågt att ta ut överpris, de säger det är lågt men det är inte lågt. Inte lika lågt som GLO-CAL-NET.
-
Ja det är inte alls omöjligt…min första bräda var en vivace på 120l 58 bred har jag för mig. Va lite kämpigt det första men sen gick det fint. Bara att kämpa på så får du nog en kul sommar. Lycka till!
-
Har redan en kul sommar;) Får ta och skaffa en sele så jag orkar hålla på längre
-
Oregistrerad
Gäst19 maj, 2007 vid 09:31@MacTS 383669 wrote:
Jättetråkigt!
Dock håller jag inte med om vad nån annan skrev i början av tråden att dom flesta bluffar med årsmodeller här på konfen. Min erfarenhet (som både säljare och köpare här på konfen) är att dom allra flesta är väldigt ärliga här. Under de många år jag har hängt här så är det ett fåtal gånger som jag har hört om “fusk-affärer”. Jag vill gärna tro att surfare är ärliga mot varandra och kommer att fortsätta tro det tills jag blir överbevisad! Blocket är en helt annan femma, där verkar många oärliga (eller kanske okunniga) surfare annonsera.vad jag menade var att när folk skriver att dom inte är helt säkra på årsmodellen, så blir det oftare fel i överkant än underkant det tror jag inte är någon slump, årmodell vet man på en bräda (om den inte är stengammal)! givitvis när det bara står årsmodell så är det ju oftast rätt här.
-
Knatte
Gäst19 maj, 2007 vid 10:52@Supasonic 383834 wrote:
Kan ju glädja lite med att den lär vara jevligt snabb i alla fall!! Har en SLE 303 och den är värsta forta brädan. Det som är negativt är ju att de vassa kanterna gör det rätt klurigt att gippa brädan och samtidigt hålla planingen. Det finns en sajt på nätet http://www.surfspullen.nl där man med några års noggrannhet kan åldersbestämma brädan genom att kolla i deras arkiv. RtX kom 2000 så den är äldre än så. Sannolikt en 99a eller 98a. Jag tror att du kommer gilla den så snart du lärt dig plana. Ett tips är att du skaffar en gammal boardbag för den är fan så ömtålig 🙂
.s
Brädan kom -98, men såldes också som – 99 års modell. Brädor är ju lika tokiga som bilarna. En grej tillverkad -98 kan bli årsmodell -99 :blush:
-
Per Stoeckman heter han tydligen och han är inte medlem i klubben i hbg. dock är hans adress ganska tydlig på hitta.se, vi kanske borde skicka ett vykort från 5000 surfare på steffo med texten: vi vet var du bor!
-
Det får ni gärna göra..
Märkte idag att under ett tar tejpbitar där han sa att det var lagat var det hål rakt in i brädan,:S 3st hål med 1cm diameter var det.. Har lagat dessa hål nu. -
Knatte
Gäst20 maj, 2007 vid 05:47Oj, oj …. Killen som har sålt brädan till Hampuss visar ju sig inte ha rent mjöl någonstans
Olagade (nödtorfigt dolda) hål på brädan, bryter alla sina löften om återköp.
Nä, hoppas någon här, känner killen och kan prata honom tillrätta, så att han tar sitt ansvar. Det minsta man kan begära, är att han betalar tillbaka en del av pengarna som han har fått. -
Oregistrerad
Gäst20 maj, 2007 vid 06:35Emil och Hbg-surfare! Skall ni inte åka några tillsammans med Hampuss till den oärlige säljaren och kräva återköp. Nu har Hampuss dessutom seglat med hål på brädan och kanske lagat den full av vatten. Det här är inte enbart för högt pris utan rent bedrägeri. Vi ska inte låta sådana personer komma undan!
-
Har lagat alla dåliga lagningar nu, den är säkert 10lagningar som var dåliga men de är fixade nu..
-
Knatte
Gäst20 maj, 2007 vid 10:14@hampuss 384295 wrote:
Har lagat alla dåliga lagningar nu, den är säkert 10lagningar som var dåliga men de är fixade nu..
Hampuss! Väg brädan och se om det skvaplar omkring vatten i brädan nu. Är det dåligt lagat innan, så kan det finnas vatten i brädan:smile:
Din bräda skall max väga 8 kg, utan fena monterad. Väger den “mycket mera” än så, så kanske du skall ta ett nytt snack med killen 🙂
Logga in för att svara.