Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Objektiva råd
-
Objektiva råd
Publicerad av stebe på 27 september, 2003 vid 09:43Tja! Jag är på jakt efter en drake 15-17m^2 en -03 helst.
Vad skall jag köpa, har har passerat nybörjar stadiet.
Kom med lite objektiva råd..stebe svarade 21 år, 5 månader sedan 4 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
Köp en slingshot fuel 15 eller 17, hur skön som hällst! men också lite mer förlåtande än tex. naish x3!
-
köp en OR Bronco, dom tål vad som helst utan att gå sönder!!
Helt suverän nybörjar drake!/Bronco Brother
-
Du råkar inte ha en sån till salu ;o)
Jag har faktikst funderat på den men det är lite långt för mig och åka upp och kolla in den.. var sitter revan och har den gått helt igenom tyget.. -
den sitter ganska mitt på, det var någon
som råkade riva upp den när han skulle hiva in den i bilen!
kan försöka ta lite närbilder om du vill, annars kan du ju komma å kolla på den!
-
Finns den i Umeå?
Jag har en kompis som har en sådan 15m^2, jag tänkte höra med honom om jag kunde provköra den.. -
Följande Demo drakar säljes om ca. 1månad:
Glk lift 17,3=6000svkr
Glk lift 2st. 14,2=5800svkr
Glk lift 11,5=5600 svkr
Glk lift 8,8=5400svkr
Alla drakarna är kompletta med pump väska etc.//Mvh Bengt N 070-941 47 91, bengt@stormvarning.com
P.s Beställningar inför 04 kan göras nu, men drakarna levereras inte före December, kan det vara ett julklappstips d.s -
Svar till:
Följande Demo drakar säljes om ca. 1månad:
Glk lift 17,3=6000svkr
Glk lift 2st. 14,2=5800svkr
Glk lift 11,5=5600 svkr
Glk lift 8,8=5400svkr
Alla drakarna är kompletta med pump väska etc.//Mvh Bengt N 070-941 47 91, bengt@stormvarning.com
P.s Beställningar inför 04 kan göras nu, men drakarna levereras inte före December, kan det vara ett julklappstips d.s[/ QUOTE ]
Men alltså igen! Köp & sälj… en länk till din annons är hellt ok men inte hela annonsen ; (
-
Han frågade ju.
jag har inget behov utav att sälja en fuel 15, för jag har ingen. men det är en toppendrake så?! -
alltså inget personligt mot någon men gnäller jag på en så får jag ju gnälla på alla ; ) milimeterrättvisa…
Det är ingen som är speciellt objektiv här, dom flesta bara pushar på ”sitt” märke… men å andra sidan är inte frågan så objektiv heller? får väl se om jag kan göra bättre ifrån mig ; )
Allt beror på vikt och åkstil bräda förhållanden vågor plattvatten mm mm och en massa andra grejor… men vi kan säga så här,
om du är ute efter och köra fort i mycket vind med för stor drake och hoppa högt som fan och dessutom är en mycket duktig pilot med bra rutin och drakkontroll? köp en högprestanda typ naish x2, x3, takoon skoop, wippi AB eller amp eller va den nu heter nuförtiden osv.
Om du vill köra i mindre vind (eller snarare med mindre drake) och inte behöva jobba/röra draken så mycket utan bara parkera den och åka som fan och koncentrera dig på trick vattenförhållanden och sånt, samt hoppa och inte behöva bevaka var draken är hela tiden utan kunna göra dina grabbs tweeks och trick medan draken står snällt över dig utan att fara omkring köp en mellanprestanda drake typ Slingshot fuel, Ocean rodeo, North, cabrina? osv.
Om du väger mycket typ 90 kg + eller gillar övertryck men stabilt och fint hela tiden köp en Nort rihno ; ) finns andra som kan ge en bättre bild av denna draken, jag har inte så mycket erfarenhet av den mer än att jag gillar den skarpt fast nog väger lite för lite ; )
När vi kommer till bräda så kan du välja mellan skit-snabb, vanlig TT eller wake style…
En skit snabb bräda är smal ganska rak i sin outline och har väldigt lite rokker, tex. EH brädor eller tablas…
dom funkar med det mesta i drakväg.En vanlig TT är ganska smal och har lagom rokker och ganska rak outline, den är bra till vågor och chopp och är ganska snabb samt hoppar högt. Tex. SS drake/zeppelin, Mystic, mm
En wake style är bred med ganska mycket rokker och en rundad outline, den är inte så snabb men har ett jävla bett och poppar mycket bra, ska hellst köras i plattvatten, gjord för snabba lite lägre trick och poppar. tex. SS SX, pickle fork, och diverse wake brädor…
det var väl ganska objektivt även om det var brett och kanske bara ett skrap på ytan…
Logga in för att svara.