Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Objektivönskelista

• wakenils

Medlem
    5 juni, 2008 vid 19:54

@sourra 471853 wrote:

D300 är ett sjukt gött hus. Framför allt gillar jag den målsökande autofokusen.

var det en sån hatman hade? har inte fått se beviset på att det var din kamera som tog ofokuserade bilder än…

• sourra

Medlem
    5 juni, 2008 vid 20:08

Japp Nils, det är det enda kamerahuset som en klåpare som du kan lyckas ta en bra bild med. Fast som du säger så har vi inte sett några bevis på att du lyckades. Antagligen klantade du till det med den också.

• spray

Medlem
    11 juni, 2008 vid 21:35

@sourra 471853 wrote:

D300 är ett sjukt gött hus. Framför allt gillar jag den målsökande autofokusen.

kör ju d300 själv, 3D tracking kräver ett snabbt objektiv för att funka bra, och det har lite svårt att fungera när det är låg konstrast mellan motiv och bakgrund. Använder inte 3D tracking så jättemycket utan brukar istället välja fokuspunkt och sedan ställa på fokusväljaren på kontinuerlig fokusering…

I vissa situationer är det mao värdelöst men i andra situationer ovärderligt.

Som sagt använd isåfall snabba objektiv; Jag har provat 3D tracking med sigma 18-50 2.8 och nikon 70-200 f2.8 vr och det är som natt och dag.

• sourra

Medlem
    11 juni, 2008 vid 22:32

Hmm, då tappar man nästan hela poängen med det. Gött, då behöver jag inte byta =)
    Är sjukt nöjd med Canon i övrgit och objektivutbudet är fantastico!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Objektivönskelista

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.