Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Obotligt sjuk??!!

• Obotligt sjuk??!!

Publicerad av endy på 3 november, 2003 vid 11:42

Ja det verkar inte som jag någonsin kommer att blir frisk, inuti mitt huvud känner jag hur vattnet skvalpar runt, mina öron susar och händerna blöder….

När jag kommer ner till vattnet och ut på havet är det som bortblåst, jag känner frihet och ett lung blandat med adrenalin som pumpar, jag surfar!

Det är så svårt att förmedla denna känsla till någon av de ”oinvigda”, de tycker bara att man snackar gojja och hurvida man behöver undersöka sin hjärna då man går upp 2 timmar innan jobbet en novemberdag för att kanske få segla då vinden kan vara något opålitlig….

Nu känns det dock som jag har något av ett missbruk som kanske gått över styr wink.gif för att citera en Thomas: -Det är som ett gift, ah jag kan inte sluta…..

För att ta dagen som exempel, jag stiger upp 06,10, äter en snabb frukost, tar på mig dräkten och sätter mig i bilen.
    Jag kör ut till vilshärad utlovad vind S 8-11, uppskattad vid ankomst 6-8, nja det räcker ju inte riktigt för mig har endast 5,7, jag tittar på klockan oj redan 7, vad händer jag springer fort till bilen och gasar iväg, bestämmer mig för att åka uppåt kusten en bit, jag hamnar 2 mil upp på ett ”secret” spot, när jag ankommer har vinden ökat några sekundmeter och jag snabbar mig att rigga upp 5,7:an övertygad om att det kommer räcka wink.gif

Ja nåväl hur var det då, ja riktigt fina vågor 2 meter klockren sideshore men vinden sviker dock, jag kämpar lite och får lite planing in på vågorna, plöstligt sveper det in lite regn och vinden tilltar jag planar ut genom vågorna och känner sann livsglädje igen.

Efter 1,5 timma kallar jobbet och jag riggar ihop något besviken då det blåste längre upp men ändå skönt att fått simma lite innan stolen framför datorn på jobbet väntar.

Känner mig lung, väntan på nästa session har börjat.

endy svarade 21 år, 4 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • lars_k

Medlem
    3 november, 2003 vid 11:53

Åfan, du var ute idag. Jag är nog lika sjuk som du. Packade bilen igår kväll. Var uppe 0530 och kollade vindmätarna och DMI. För ostligt och droppande tyckte jag…och återgick till bingen.

• endy

Medlem
    3 november, 2003 vid 12:00

Skönt att man inte är ensam, skall vi starta AWSM?? wink.gif

Det blåser ju fortfarande i varberg, jag var nära på att åka upp men hade inte riktigt tid, det måste vara bra i läjet, blåser ju fortfarande så det räcker, ahh man kan inte fånga alla fiskarna, hoppas man får på gammelgäddan snart nån dag bara wink.gif cool.gif

• lars_k

Medlem
    3 november, 2003 vid 12:16

AWSM?? Jag är på =)
    Jo, det var lejet jag var på väg till, men onsala visade 160 grader, tyckte jag var tveksamt. Visserligen visar den några grader för ostligt, men bingen var för go.
    Gjorde säkert en miss. Snart kommer väl nån kaxig jävel och skriver hur otroligt bra Lejet var idag, hehe.

• anonym-anvandare

Medlem
    3 november, 2003 vid 14:42

Hjälp jag håller också på att drabbas!
    Var helt botad trodde jag, rörde inte min vågbräda på 6 år.
    Provade lite igen i somras och fastnade. Har gått upp tidigt och vindsurfat i Åsa före jobbet, tagit ”ledigt” ett par dagar från jobb och familj nu på hösten för köra i lejet, och det har känts så jävla bra! Har tom börjat följa debatten här på konfen. AWSM hjälp mig. A

• karnan

Medlem
    4 november, 2003 vid 07:51

Är det inte precis tvärtom! Vi är inte byggda för att sitta framför datorer i åtta timmar (men en kort bambarast på mitten). Jag vill hellre se VS som ett sätt att hålla själen frisk. Giftet blir en påminnelse om att livet inte är uttömt med ett tangentbord.

/Johan

• boman

Medlem
    4 november, 2003 vid 09:50

Ja så är det nog att var en suraholic… känner igen mig!

men du!?
    stiger upp 06,10, äter en snabb frukost, tar på mig dräkten och sätter mig i bilen…

Du har väl ombyte när du åker till jobbet sen hoppas jag cool.gif smirk.gif

• endy

Medlem
    4 november, 2003 vid 10:05

Hoppas du menar surf!aholic, det är nog den nyttigaste drogen på denna jord cool.gif

Hehe, ja men lukten av neopren förundrar en och annan wink.gif

Glömde posta in bilder igår, kommer någon senare idag.

• endy

Medlem
    4 november, 2003 vid 17:09

En vy

DSC00004.jpg

Sideshore

DSC00007.jpg

Nice stuff!

DSC00012.jpg

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Obotligt sjuk??!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.