-
Obotligt sjuk??!!
Ja det verkar inte som jag någonsin kommer att blir frisk, inuti mitt huvud känner jag hur vattnet skvalpar runt, mina öron susar och händerna blöder….
När jag kommer ner till vattnet och ut på havet är det som bortblåst, jag känner frihet och ett lung blandat med adrenalin som pumpar, jag surfar!
Det är så svårt att förmedla denna känsla till någon av de ”oinvigda”, de tycker bara att man snackar gojja och hurvida man behöver undersöka sin hjärna då man går upp 2 timmar innan jobbet en novemberdag för att kanske få segla då vinden kan vara något opålitlig….
Nu känns det dock som jag har något av ett missbruk som kanske gått över styr
för att citera en Thomas: -Det är som ett gift, ah jag kan inte sluta…..
För att ta dagen som exempel, jag stiger upp 06,10, äter en snabb frukost, tar på mig dräkten och sätter mig i bilen.
Jag kör ut till vilshärad utlovad vind S 8-11, uppskattad vid ankomst 6-8, nja det räcker ju inte riktigt för mig har endast 5,7, jag tittar på klockan oj redan 7, vad händer jag springer fort till bilen och gasar iväg, bestämmer mig för att åka uppåt kusten en bit, jag hamnar 2 mil upp på ett ”secret” spot, när jag ankommer har vinden ökat några sekundmeter och jag snabbar mig att rigga upp 5,7:an övertygad om att det kommer räckaJa nåväl hur var det då, ja riktigt fina vågor 2 meter klockren sideshore men vinden sviker dock, jag kämpar lite och får lite planing in på vågorna, plöstligt sveper det in lite regn och vinden tilltar jag planar ut genom vågorna och känner sann livsglädje igen.
Efter 1,5 timma kallar jobbet och jag riggar ihop något besviken då det blåste längre upp men ändå skönt att fått simma lite innan stolen framför datorn på jobbet väntar.
Känner mig lung, väntan på nästa session har börjat.
Logga in för att svara.