• luuddee

Medlem
    26 september, 2005 vid 13:26

du har klart för dej att det är år 2005 nu inte 2004 va?

• zeke

Medlem
    26 september, 2005 vid 13:36

Rimligtvis bör fågeleantusiasterna dö ut fortare än kitare men de är uppenbarligen alive and kicking fortfarande (-05). Aktivare och mer fanatiska än vad kitarna är, tydligen

• luuddee

Medlem
    26 september, 2005 vid 13:44

du verkar itne ha så mycket koll på vad som händer så då e det likabra att skita i det..

• wikis

Medlem
    26 september, 2005 vid 14:14

Kan det där med skrämda fåglar verkligen stämma????
    Varken canadagässen eller änderna är inte så villiga att flytta på sig,där jag surfar. Dom simmar lungt undan när man kommer en 20-15meter nära,och de gör dom när man promenerar på stranden också. Om dom sku bli skrämda skulle väl dom flyga iväg!!!!

• annas

Medlem
    26 september, 2005 vid 14:22

men för helvete, har vi haft den här diskussionen typ 500 gånger redan.
    Du tror väl inte att fågelskådarna har kikare för att kolla på gäss? Dom fåglar som vi tydligen skrämmer iväg är sällsynta arter (flyttfåglar) som blåser in och kommer lite fel när de är på väg någonstans och de kan ju bli rädda för kites när de inte sett någon förut. Fåglar som ”bor” på ett ställe vänjer sig såklart.
    Det löjliga är att de förbjöd kitesurfing på tippen i Skanör där det finns skjutfält, crossbana, stall osv osv.
    Men du som startade det här inlägget kanske ska gå tillbaka och spana in alla gamla inlägg rörande det här.

• zeke

Medlem
    26 september, 2005 vid 14:26

Moget…Jag har nog så bra koll man kan vad gäller fåglar ornitologer och problemen på näset men har du någon ny info som inte framkommit så får du gärna dela med dig. Oavsett vilka kanaler du/ni bearbetar så läser tjänstemännen på länstyrelsen också tidningar /har bekanta på näset eller påverkas av opinionen på ett eller annat sätt. Jag har inte läst/hört om någon artikel som skulle balansera bilden?
    Jens

• zeke

Medlem
    26 september, 2005 vid 14:36

Sorry Anna,
    Lika less på problemet men jag saknar tippen och artikeln är nu!
    Jens

• wikis

Medlem
    26 september, 2005 vid 14:48

ja just ja grin.gifgässen blir ju vita till vintern…Ho Ho ugglor i mossen?

• niklas82

Medlem
    26 september, 2005 vid 15:04

Svar till:

Moget…Jag har nog så bra koll man kan vad gäller fåglar ornitologer och problemen på näset men har du någon ny info som inte framkommit så får du gärna dela med dig. Oavsett vilka kanaler du/ni bearbetar så läser tjänstemännen på länstyrelsen också tidningar /har bekanta på näset eller påverkas av opinionen på ett eller annat sätt. Jag har inte läst/hört om någon artikel som skulle balansera bilden?
    Jens

[/ QUOTE ]

har du någon ny info så kan du dela med dig den.. och inte gamla tidnings klipp från hösten 2004.. som är lääänge diskuterade på detta forum sen innan..

vi i mynningen lyckades ”förlänga” åkningen där ett år eller två till pga vår ”motståndsrörelse” som fick dom modiga ornitologerna o dra svansen mella bena … men dom LÄR dyka upp igen och med mer i ryggen tror jag…

men än så länga har inget hänt på denna front ja ungefär sen hösten 2004 då dessa skriverier florerade överllt i sveriges tidningar…

• rambo_johnson

Medlem
    26 september, 2005 vid 17:01

Svar till:

Varken canadagässen eller änderna är inte så villiga att flytta på sig,där jag surfar. Dom simmar lungt undan när man kommer en 20-15meter nära,och de gör dom när man promenerar på stranden också. Om dom sku bli skrämda skulle väl dom flyga iväg!!!!

[/ QUOTE ]

JÄVLA IQ TROLL

Vellinge

Draksurfning hotar fågellivet
    Av Mats Amnell 27 september 2004

• eddie

Medlem
    26 september, 2005 vid 17:05

Svar till:

Svar till:

[/ QUOTE ]

JÄVLA IQ TROLL

Vellinge

Draksurfning hotar fågellivet
    Av Mats Amnell 27 september 2004

[/ QUOTE ]

Typ som de andra sa lite högre upp…!
    Läs hela tråden för faen Rambo!

• skanepaul

Medlem
    26 september, 2005 vid 17:18

Men vilken jävla dag det var! 7:a på 20 meters linor! Det va bra tryck…

• zeke

Medlem
    26 september, 2005 vid 22:04

OUBS!!
    Länk till fel tidnings artikel, sorry!

• luuddee

Medlem
    27 september, 2005 vid 06:37

var e den riktiga då??.. nä ja tror du såg hlet jävla fel helt enkelt… läs tidnigngen från i lördes sitället tillexempel o följ med lite.

• zeke

Medlem
    27 september, 2005 vid 07:54

Har du en länk till den artikeln? Jag har bara fått artikeln refererad så jag läser gärna den. (därav fel länk)

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA