Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Och har star man….

• Och har star man….

Publicerad av anonym-anvandare på 23 augusti, 2003 vid 19:51

Kunde pa den sista inflygningen mot Honolulu se hur vagorna brot mot de fina reven, tog taxi till mitt Hostel och har nu vaknat lite jetlagad. Regnet vraker ner, vindtorka, ingen lagenhet, ingen bil, frustrerad? oja, men samtidigt glad. Nu galler det att fixa bil och bostad. Later er veta hur det var da jag smekt de forsta vagorna.
    /Fredrik

anonym-anvandare svarade 21 år, 2 månader sedan 1 Medlem · 17 Svar
  • 17 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    23 augusti, 2003 vid 21:50

super surf här i sverige med vind,
    en nästan episk dag för att vara sverige.
    Varmt i vattnet kring 20 grader och sol också,
    med lite klarblå himmel.
    Och björkarna och tallarna vajade rejält.

• anonym-anvandare

Medlem
    26 augusti, 2003 vid 03:15

OK, det later bra det oxa…saknar gamla svedala lite men sa far man val inte saga nar man star har, var ute vid diamond head idag. 26 grader i vattnet, 30 i luften varma trade winds pa ca 10 m/s och ca 1-2 meters vagor…tyvarr har jag fortfarande inte hittat en bil…fan och i morgon skall vinden dessutom bli battre…
    to be continued…

• anonym-anvandare

Medlem
    27 augusti, 2003 vid 22:56

väntar spänt..
    hade gärna bytt med dig… smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    28 augusti, 2003 vid 09:21

här i sverige har vi haft kuling idag,
    klarblå himmel med lite vita bommulstussar också.
    ca 12-17m/s, tom sideshore,
    3-4 fots vågor, men bara 14 grader i luften.

• anonym-anvandare

Medlem
    28 augusti, 2003 vid 18:20

Samma skit overallt…..
    Webben lovade 11m/s och 5ft swell
    Var helt desperat efter att fa surfa, har ingen bil sa galen svensk som man ar tar man en taxi….$45….har skall surfas!!!! Kommer ner till stranden…..ingen vind. WHAT THE F%#K??!!! Sa det var bara att dra snoken over huvudet och ta en taxi hem igen…sedan? Ja, det finns inte sa mkt mer an att supa skallen i bitar eller?

• anonym-anvandare

Medlem
    31 augusti, 2003 vid 23:27

Tydligen en Hurricane pa vag in mot Hawaii, sa det blir val att plocka fram sitt “Kamikaze Ultra wave 0.7kvm” och sedan bara att kora..eller? Ni fattar vilka feta hopp jag kan gora om det blaser 60m/s….

• anonym-anvandare

Medlem
    1 september, 2003 vid 10:43

du får rigga en formulafena i mastboxen som segel vettja.
    smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    3 september, 2003 vid 21:49

Orkanen missade precis on, istallet fick vi 12-17m/s, sol 5ft swell, synd bara att man missade det for att man var tvungen att jobba…men nasta gang sa. Har i alla fall inhandlat ett 5.6 x-flex (simmer) sa nu dj**lar

• anonym-anvandare

Medlem
    5 september, 2003 vid 12:21

ingen surf här i sverige på 1.5 veckor nu,
    suger verkligen mycket.
    I framtiden blir det nog att jobba i sverige
    och surfa utomlands, det här går ju inte längre.

• anonym-anvandare

Medlem
    5 september, 2003 vid 22:21

Synd att jag labbar sa mycket har 08-17, for det blaser ca 10m/s varje dag just nu…och solen gar ned vid 18-tiden, vi far se hur det blir till helgen…

• anonym-anvandare

Medlem
    8 september, 2003 vid 17:06

Håller med! Jävla kukland!

• anonym-anvandare

Medlem
    9 september, 2003 vid 00:01

JIPPI!!
    5.6an riggad, fullt os, 6ft swell, sol, rashguard o shorts.

• anonym-anvandare

Medlem
    10 september, 2003 vid 11:07

6.0 segling i sol och 4-14m/s plattvatten här
    i södra sverige några dagar irad nu.

• anonym-anvandare

Medlem
    10 september, 2003 vid 13:05

Vad håller du på med? Var är du? Oahu eller? Är du på sydsidan på Oahu eller nordsidan Maui? Give me a bräjk. Du kan vara lugn – vinden kommer – hur länge skall du vara där?? Pluggar du/jobbar eller semester??

satans jäkla snorunge – jag åkte desperat bilfärja i Göteborgs skärgård igår i cirkus 3 h (kändes det som – finns det något tråkigare) för att försöka sjösätta på någon strand som utsattes för opålitliga ostliga vindar.

• anonym-anvandare

Medlem
    10 september, 2003 vid 21:32

Pluggar i Honolulu (dvs sydsidan) hela hosten. Bra swell fran soder nu under sommaren, sedan kommer swellet fran norr och da skall jag titta nar folk blir fiskmat i northshore….pipeline etc, kan bli kul. Mestadels ar vinden lite mer ostadig har an Maui, men oftast bra med 5.0-5.5. Swell pa “g” just nu, blir nog stort framat helgen, med fullmane som vi har nu kan vi segla hela natten lang.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Och har star man….

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.