Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Öckerö surfare sökes…. /info om Margarita

• Öckerö surfare sökes…. /info om Margarita

Publicerad av zehlertz på 14 oktober, 2003 vid 17:18

Hörde av en kille från Öckerö att han bokat en billig biljett till Isla Margarita…men kommer inte ihåg vad bolaget hette.

Skulle gärna vilja ha tag i dig, såg dig i varberg i lördags men han inte snacka m dig…

Vi snackade litegrann när vi seglade på Öckerö (jag skulle låna din fena).

Nån annan som har info om vem som flyger till Margarita, o framförallt…vart landar man?
    Ett danskt bolag som heter Martinair flyger dit, men har inte en aning om man kanske flyger vidare från nån större stad i venezuela eller så….

Så om ni har tips om flyg, boende eller vad som helst….skriv gärna eller slå mig en signal.

Andreas //0736 17 58 10

zehlertz svarade 21 år, 5 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • peter-andersson

Medlem
    14 oktober, 2003 vid 22:44

tjena,
    jag var nere på big travel i växjö för två veckor sen och kollade biljetter, biljett till caracas(venezuelas huvudstad) kostade 7100 inkl flygskatt, det var med lufthansa. Sen flyget ut till margarita tror jag kostade cirkuas tusenlappen extra tur och retur.

• wahine

Medlem
    15 oktober, 2003 vid 07:53

Vi flög med Iberia från Madrid till Caracas sedan köpte vi biljetter där vidare till Margarita (porlamar). Iberia är inte vänliga vad det gäller att ta med egen surfutrustning (ca 3000 tror jag) så det rekomenderas att hyra eller flyga med brittish airways som kostar nästan det dubbla.
    Vi pröjsade 4500 för biljetterna och typ 600 för inrikesbiljetterna men vi åkte under strejk så det var ingen vidare åtgång på biljetterna. Dessutom har det lite alla möjliga olika taxor på inrikesflyget och det var faktiskt billigare att betala i Bolivar än i Dollar.
    Det finns ett danskt charterbolag som flyger direkt till porlamar, Fritz lauritsen tror jag de heter.
    Vi bodde på El Yaque motion, helt ok ställe med supermysig takterass men det finns säkert fler billiga ställen än det.
    Du kan kolla in det på http://www.elyaquemotion.com

Ha en skön resa!
    N

• anonym-anvandare

Medlem
    15 oktober, 2003 vid 09:02

Kolla med Framtidsresor i göteborg! Åkte själv med dom för 6 år sen.
    Vi bodde på ett ställe som hete Sharks i El Yaque.
    Trevliga förhållande Tyvärr inte allt för stora vågor.Blåste varje dag slalom på förmiddag och våg på eftermiddag.
    Det bästa var att segla i shorts endast, i bra vind.
    Billigt att leva.

• zehlertz

Medlem
    15 oktober, 2003 vid 15:47

Det låter ju bra….
    jag har räknat med en 10:a för resan inkl brädor å så.
    Tack för tipsen …ska kolla vidare här nu…

• zehlertz

Medlem
    15 oktober, 2003 vid 18:35

…lite nyfiken på hur mkt pengar ni bränner per månad där nere. Jag har hört siffor på runt 10.000 i månaden med allt medräknat men hade vart kul att veta lite närmare.

Tex vad kostar maten i butikerna om man vill laga egen mat? vad jag hört kostar ju tex mcd inte många kronor vilket borde betyda att de övriga kan vara billigt.

men som sagt om nån har lite mer info om hur mkt pengar man sätter sprätt på och vad som kostar… så skriv gärna!

Andreas //0736175810

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Öckerö surfare sökes…. /info om Margarita

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.