Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Octopus hjälp tack!
-
Octopus hjälp tack!
Publicerad av skanepaul på 10 februari, 2009 vid 14:38Har problem med att få tätt mellan strutt och LE på två ställen på en Torch 12:a. Mittstrutten och den ena strutten längst ut.
Har provat utan gängtejp, MYCKET gängtejp, lite gängtejp precis under flärpen(som Naish.tv säger) men det pyser fortfarande.
Har dragit ut en av den minsta bladdrarna och provar runt med. Sätter jag den på ventilen mellan mitt och den längst ut så är det ok, så det är ingen fel på bladdern. Samma om man trycker i medföljande ventil i lagningskittet, så den bladdern är verkligen hel!
Förslag??? Blir snart tokig!!
skanepaul svarade 15 år, 9 månader sedan 12 Medlemmar · 25 Svar -
25 Svar
-
7 varv gängtejp ska det va och tejpen ska ligga platt under hullingen på backventilen.
Sen är det viktigt att strutten klickar i backventilen så att du får den i botten mot LE.
Inte så svårt 🙂 -
Tjena Paul,
Har du kollat så att LE-bladdern är hel och fräsch också? Kanske är byte av den det enklaste. Det verkar ju vara den som är boven om varje strut funkar fint var för sig. Jag har aldrig haft problem på någon av mina kites så jag kan inte ge dig några mer utförliga råd än så. Peace! -
Men shit jag vill inte köpa ny LE, har precis lagat den för 1000:-.
Får nog prova 7 varv gäng då.
-
Varken 7 eller 10 varv hjälpte…suck hur fan blev det så här??
-
Undra hur den här tråden hade sett ut om det varit cabdrake?
-
@SkånePaul 529712 wrote:
Varken 7 eller 10 varv hjälpte…suck hur fan blev det så här??
E inte insatt i problemet men locktite har gängpasta om de kan funka.
-
Är fortfarande kopplingen mellan strutt och lea inuti? De systemet sög sjukt mycket o laga kommer jag ihåg från min gamla raven…
-
Gängpasta reagerar med metallen i gängan för att täta så det är inte att rekommendera 🙂
-
@debkåusf 529713 wrote:
Ja, då hade det handlat om andra problem. Alla drakar har sina egenheter och jag vet en del grejer som varit svaga punkter på olika cabsgenerationer genom åren så antagligen hade tråden handlat om drakar som spruckit längs mittstrutten, bridles som nötts sönder och ids-linor som gått av. Det går inte att skriva om Naish i en enda tråd utan att du ska smygpimpa va?
-
jag lagade precis min torch. jag lät den tejp som satt på ventilen sitta. men det var riktigt svårt att trycka ihop ventilen så att den går hela vägen i botten mot lei. fick ta i så det kändes som om fingrarna skulle trilla av.
-
@sourra 529722 wrote:
Ja, då hade det handlat om andra problem. Alla drakar har sina egenheter och jag vet en del grejer som varit svaga punkter på olika cabsgenerationer genom åren så antagligen hade tråden handlat om drakar som spruckit längs mittstrutten, bridles som nötts sönder och ids-linor som gått av. Det går inte att skriva om Naish i en enda tråd utan att du ska smygpimpa va?
HA HA! Där kom det
-
@ä-holm 529729 wrote:
jag lagade precis min torch. jag lät den tejp som satt på ventilen sitta. men det var riktigt svårt att trycka ihop ventilen så att den går hela vägen i botten mot lei. fick ta i så det kändes som om fingrarna skulle trilla av.
nja, bör inte va så jobbigt om hålet i strutten ligger rätt, så att spåren hamnar där dom ska,
-
@debkåusf 529713 wrote:
som du håller på!!
letar hela tiden efter att starta en diskution
att du orkar
Logga in för att svara.