Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Odör?

• Odör?

Publicerad av anonym-anvandare på 26 juli, 2003 vid 15:49

Hej!

Jag har en fråga om hur det luktar i kupen efter ha haft sina grejor inne i bussen efter ett par säsongers vindsurfande? Frågan är relevant då det står mellan en Previa buss (eller liknande) eller ett släp. Släpet har ju många fördelar…..eller?

MVH
    /H

getwet svarade 21 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • nicko_

Medlem
    26 juli, 2003 vid 20:31

Jag har en folkabuss och har aldrig kännt någon odör i den. Man får dock se till att skölja ur våtdräkt och skor då och då. Sedan skadar det nog inte att låta segel och brädor torka innan man stuvar.

• anonym-anvandare

Medlem
    28 juli, 2003 vid 06:49

Ok….det låter tryggt….men man kanske skulle kunna bygga något avrinningskydd eller liknande för att undvika att vatten ligget kvar i bilen? När man varit i så vill man ju snabbt komma iväg….hmmmm
    Tack för svaret iaf..
    /H

• getwet

Medlem
    28 juli, 2003 vid 11:13

Visst har släpet fördelar, massor av sådana vet jag nu efter en halv säsong med både buss och släp.
    Finns även nackdelar såsom böket när det är trånga gator/vägar till spotsen. Även att backa och vända kan ibland bli lite bökigt, men……..fördelarna är betydligt fler så dom väger över med massor.
    I släpet som vi inrett (se bild) har vi helt sonika lagt in ett vanligt plastgolv, när du sedan parkerar vevar du bara upp släpet så det får en lätt lutning bakåt så rinner vattnet ut. Vi har även tagit upp tre stycken ventilationshål i nederkant och en sedvanlig electrolux ventil i taket. Funderar på en solcellsdriven fläkt också för att få mer cirkulation och slippa “odören” från fuktiga segel, boardbags och annat.
    Så här i efterhand kan jag bara konstatera att om jag inte haft min buss från början och stod i valet buss eller släp skulle valet varit enkelt…………minimala kostnader och oerhört praktiskt styr valet!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Odör?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.