Senaste nytt Forums offer gåvor

• offer gåvor

Publicerad av minken på 10 september, 2003 vid 19:14

Kan ju bli hopplöst trött på att de inte kan blåsa riktigt mycke nån dag. Jag tror att de inte har offrats tillräkligt mycket på sista tiden till vindgudarna. Så därför uppmanar jag alla att bege er ner till offer platserna från tidigt 80-tal med en önksan om vind i seglet och fart i brädan. Gärna med ett gammalt centerbord att lägga på mast bålet så att dom ger oss vind i helgen

grin.gif

jeppo_f svarade 21 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • cicky

Medlem
    10 september, 2003 vid 19:57

Feta rullar silvertejp ska annars vara populärt hos vindmakterna har jag hört

• smurff

Medlem
    10 september, 2003 vid 19:58

eeeh! Inte just det som jag upplevt som problemet de senaste dagarna här i Helsingborg i alla fall. Däremot vill jag offra åt tur-gudarna så att det inte händer en massa skit så fort man skall surfa.

Igår åkte jag till jonstorp. perfekt vind där. samt ganska varm och skön dag. Vad händer då? Jo gasen hänger sig på ”svärfars” bil och motorn rusar satan( när jag skall parkera bilen). Upp med huven kolla kolla, pilla pilla hittar en vajer som e av och har fastnat lite. Får lite annat att tänka på än surfing nämligen hur jag skall frakta 2 master 1 bräda samt 3 segel å våtdräkt + hela resten av skiten hem, eftersom jag inte tänker låta det ligga kvar i bilen. Till råga på allt e ju brädan nyköpt och jag ville ju gärna testa den ellerhur!? Bärgning? nej för dyrt tänker jag. Går och hämtar en bilmek som e vänlig och följer med. Han tittar på vajer och konstaterar att det e nån sabla farthållar historia som inte behövs ändå. han startar bilen och allt e ok bilen fungerar fint gasen e´bra…..för det hade jag själv redan fixat genom att pilla på den trasiga vajern så att den inte satt fast längre och hindrade gasen från att släppa. Men det visste inte jag ju. Så jag ägnade sammanlagt 2 timmar till att krångla med bilen istället för surf och när den väl var fixad var min sambo trött på jonstorp som i.o.f.s. är ganska trevligt, men ändå. så det blev inget. Idag regnar det och det e vidstilla samt kallt som tusan. ahuuuurrrg!!! mad.gif

• jeppo_f

Medlem
    11 september, 2003 vid 09:43

Bilstrulande suger alltid fett! För ett par år sedan hörde jag en historia om en kille i Björlanda som kommer utkörande i full sula med bilen, parkerar den mot båtrampen på kajen, hoppar ut surfsugen som satan med den där vilda jag-vill-surfa-NUUUUU-blicken. Han är dock så pass taggad att han glömt dra åt handbromsen, och när han står på parkeringen börjar bilen sakta rulla ner på rampen för att till slut med ett ordentligt plums helt dränkas, fortfarande med brädorna på taket.

Vet inte om historien är sann, kanske nån på konfen som var där och såg det? Det är i alla fall en offergåva som heter duga, borde ha blåst kuling i veckor efteråt…

/jeppo

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums offer gåvor

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.