Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Offtopic, men behöver hjälp!

• skotten

Medlem
    5 mars, 2009 vid 18:48

haha aloha ricardo baby…

• samhansson

Medlem
    5 mars, 2009 vid 21:07

@Gadget 533640 wrote:

Var har du köpt dina alohas sourra, ebay??

jag sponsrar dig just nu med en Aloha.

• litease

Medlem
    5 mars, 2009 vid 21:23
    skotten;533513 wrote:
    is it the HP with the touchscreen by any chance?

Den har jag och det är fan inte mycket som fungerar på den längre. Touchscreenen är död, batteriet funkar inte att ladda när datorn är på, knappt när den är av heller. Stoppar jag i laddaren när batteriet är dött ”försvinner” batteriet och min bärbara blir stationär. Lyckas jag stänga av datorn, typ när man måste byta batteri, tar det tjugo minuter innan jag kan starta den igen. Men jag är nöjd!

Kan ju faktiskt nämnas att den tål vätskor jädrigt bra å andra sidan. Lyckades bokstavligen dränka den i vatten för en månad sen men den fungerar fortfarande lika galant som innan!

Om det är lödningen på moderkortet som är felet till att datorn krånglar gäller det att det varit ett sakligt fel när datorn avlämnades. Vill du glassa kan du säga att det finns ett sakligt fel på datorn som har funnits vid den kritiska tidpunkten, alltså när datorn avlämnades till dig. Konsumenttjänstelagen § 20. Tror bevisbördan ligger på dig när det gått 6 månader men det skall väl inte vara så svårt att hävda. Säljaren har då skyldighet att reparera eller göra något annat åt dig, oavsett om garantin har gått ut eller inte.

Be datorteknikern att skriva ett intyg om att någon har varit där och meckat, det brukar alltid vara bra att ha senare om det skiter sig.

• litease

Medlem
    5 mars, 2009 vid 21:27

Kanske för att förtydliga inlägget innan en aning… 🙂

Felet har uppenbarligen funnits när du fick datorn och säljaren är då skyldig att reparera den!

Säg till hur det går imon. Vägrar de kan vi bombardera dem med massor med roliga paragrafer i nyllet på dem. Det är bara att säga till!

• skotten

Medlem
    5 mars, 2009 vid 22:37

You are the third person I know to have bought the HP fancy cool touchscreen and the third one that has been driven insane by how shitty it works…

• litease

Medlem
    6 mars, 2009 vid 08:13

Ungefär som HTCn jag köpte. Också ett starkt kort! Nästa gång blir det en mac. Garanterat.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Offtopic, men behöver hjälp!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.