Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing offtopic Men bota förskylning /influensa ??

• offtopic Men bota förskylning /influensa ??

Publicerad av Knatte på 1 december, 2004 vid 17:32

Är det någon här på konfen, som har ett idiotsäkert tips hur man botar en förskylning alt. influensa?? Har från och till (mest till)i 2-3 veckor haft värk i kroppen och varit snuvig/ont i halsen och varit mer än lovligt seg…
    Tar gärna emot tips på huskurer tongue.gif ooo.gif Vill ju kunna göra comeback på brädan till helgen….

anonym-anvandare svarade 20 år, 3 månader sedan 16 Medlemmar · 28 Svar
  • 28 Svar
  • nordgren

Medlem
    1 december, 2004 vid 17:37

Att dra ett järn är ju en beprovad metod.

Om du är snorig så är ett grymt hett tips att snorta (dra in genom näsan) en tesked whiskey i varje borre. Rensar något helt grymt!!! Men gör hälst med blended whiskey så slipper man slösa på singelmalten. smirk.gif

• Knatte

Gäst
    1 december, 2004 vid 17:42

Redan testat i helgen grin.gif Höll mig mer eller mindre salongsberusad fredag/lördag i preventivt syfte blush.gif Hjälpte bara för stunden wink.gif
    Men det var Absolut vodka jag använde, så det var kanske där problemet med den uteblivna effekten låg confused.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    1 december, 2004 vid 18:36

Bädda ner dig med ett riktigt tjockt täcke som är ”för varmt”

Sen sover du och svettas ut skiten!

• alexasu

Medlem
    1 december, 2004 vid 18:44

eller så dricker du ofantliga mängder vatten å pissar ut det istället.
    detta mer hygieniska alternativ använder jag själv flitigt.

• clemens

Medlem
    1 december, 2004 vid 19:01

Svar till:

eller så dricker du ofantliga mängder vatten å pissar ut det istället.
    detta mer hygieniska alternativ använder jag själv flitigt.

[/ QUOTE ]

när vi träffats diverse lördags och fredags kvällar så har jag uppfattat det som du tillämpat den metoden fast med den lilla förändringen att du dricker öl istället.
    Har det haft någon vidare effekt?

• tdk

Medlem
    1 december, 2004 vid 19:48

Eller så hänger du på utt och rippar i helgen! grin.gif Fan va jag tror att jag kommer vaa förkyld på måndag…

• diil

Medlem
    1 december, 2004 vid 21:26

Jag rekommenderar Echinacea eller Echinagard, jag har provat droppar och brusisar och de funkar suveränt på mig. Så fort näsan börjar rinna startar jag en kur och förkylningen är över på två-tre dagar, har inte svikit mig än. Kan tillägga att jag annars är relativt skeptisk till ”naturläkemedel”, det säljs mycket skit… Men testa detta! /D

• anders_hoffman

Medlem
    1 december, 2004 vid 21:46

Har en polare som tydligen ska ha nån dundernässpray (säljs bara på recept tyvärr) som tar död på allt i förkylningsväg.. Vet tyvärr inte vad det heter!

Thomas, ta o regga dig nu och berätta för Knatte om ditt dundermedel.. Du kan inte vara anonym längre! laugh.gif
    Förresten, vi kanske ska ta o boka nåt ölandsdatum till i vår..

Oups halkade viss ur ämnet på slutet.. Men som sagt, Thomas kan nog berätta vad han använder, när han ser det här..

• martin

Medlem
    1 december, 2004 vid 23:12

Jag kan instämma med Diil om Echinaceas effekt. Jag brukar aldrig använda varken naturläkemedel eller vanliga diton, men Echinacean fungerar verkligen bra på mig med. Det har hänt ett flertal tillfällen att jag har känt att nu är förkylningen verkligen på gång. Värk i kroppen och allmänt dåsig. Jag hade utan tvekan vaknat upp sjuk dagen efter känns det som. Ner med ett par droppar Echinacea och eventuellt komplettera med några klyftor vitlök. Några gånger har jag då vaknat dagen efter och blivit så himla förvånad över att man känner sig helt fräsch (förutom lite vitlöksdoft då kanske). Sägas bör också kanske att jag testade koncentratet med en klart skeptisk inställning efter att min bror försökte övertyga mig om att det fungerade. Jag hävdade bestämt att det bara var placeboeffekt, men efter ett par omgångar fanns det inte mycket att snacka om. Det funkar helt enkelt.

• ian

Medlem
    1 december, 2004 vid 23:30

Har sällan mycket kläder på mig när det är kallt, visst man fryser rätt ofta men blir aldrig förkyld. skulle säga att tdk har rätt när han säger att du ska ut o rippa i helgen (ok, kanske inte när du redan är sjuk) men det handlar om att härdas lite. dessutom uppskattar man värmen inomhus mer sedan. vägra erkänna att det är kallt.

– en humla är konstruerad så att den omöjligt kan flyga, men det vet den inte om så den flyger ändå.

förresten, finns det några negativa effekter av att frysa mycket?

• anonym-anvandare

Medlem
    1 december, 2004 vid 23:33

nej det gäller att få upp tempen då kolar virus och bakterier serru

• herodude

Medlem
    2 december, 2004 vid 00:27

ja för fan det som inte dödar härdar så ut i böljan..

• Knatte

Gäst
    2 december, 2004 vid 05:36

Har testat Echinagard, andra naturläkemedel och vitaminkurer och riktigt varma bad/bastu , sova med mängder av varma kläder under duntäcket. Dvs alla ovanståe tips.
    Inget har bitit hitills…. crazy.gif idag skall jag dricka många liter vatten också grin.gif

• kamaaina

Medlem
    2 december, 2004 vid 07:22

Om det rör sig om influensa eller annan virus infektion så finns det inga direkta läkemedel för detta utan bara preparat som lindrar symptomen. Den absolut BÄSTA av dessa är Nitequill(tror det stavas så) som köpes i staterna alt Nitenurse som köpes i England. Dessa preparat kan INTE köpas i svedala, möjligtvis andra ställen i europa. Man dricker en liten hutt av skiten (smakar peck), man tror det e ngt gift, helt illgrönt e det. Innehåller alkohol, antihistamin, smärtstillande…ja all tänlbar skit. Jag lovar dig, du slås medvetslös och sover som en bebis hela natten utan hosta eller ont i halsen…..tror kanske den utmärkta vilan kanske kan bidra till ett snabbare tillfrisknande…i alla fall känns det så.

Sedan andra saker som boostar igång immunförsvaret e ju de naturläkemedel ni pratat om, men även vit C, själv brukar jag överdosera rätt kraftigt med dessa…typ 5 a 1g brustabletter om dagen. Men nu kommer det bästa tipset…..och jag vill inte låta som din morsa. I förebyggande syfte, tvätta händerna innan du skall äta samt varje gång du kommer hem. Ja, jag vet låter lite hysteriskt…men jag LOVAR att det hjälper och så komplicerat är det inte så fort man fått rutin.
    Apotekaren

• ian

Medlem
    2 december, 2004 vid 10:54

Nicotine, valium, vicadin, marihuana, extacy and alcohol…
    co-co-co-co-co-co-caaaaaaaain!

ohh yeah! cool.gif

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing offtopic Men bota förskylning /influensa ??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.