Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Resmål & Spots › Ohau, Hawaii
-
Ohau, Hawaii
Publicerad av anonym-anvandare på 25 juni, 2004 vid 17:32Är det någon som har vindsurfat eller kitesurfat på Ohau, kailua? Förslag på bra ställen att bo på med andra surfare eller privata rum/hem.
//Cbs
kongos svarade 20 år, 3 månader sedan 6 Medlemmar · 5 Svar -
5 Svar
-
Jag var där och vågsurfade ett halvår. Det finns ett grymt bra ställe för vindsurfare (där alla vindsurfare kör) där det även finns vågsurf. Det är på Diamond Heads, strax söder om Waikiki stranden (gång avstånd men långt..) Passa på med lite vågsurf när du ändå är där..
-
Ramboo johnson har varit där, hör med honom om det han kan en massa
-
Hör med “Machinehead” Andreas han har bott och jobbat på Hawaii under flera år.
-
jag har varit i kailuah! väldigt perfekt där! 45degr. sideshore vind – gämt och varm vatten 25 grader luft 28-30 i februari. plattvatten nära stranden och feta vågor ute på revet och så fina brudar 😀
fråg gärna om ni har fler frågor.
jag hoppas att jag ska dit igen nästa vinter – men det beror jo på min abetsgivare (som betalde resan sist) -
Mycket fint det där Kailuha eller hur det nu stavas.
Jag var där för en tre år sen och kan rekommendera den stranden. Där bor man även hyfsat centralt men hur man fixar boendet där vet jag inte. Själv bodde vi hos min syster vid Shark-bay (tror jag den viken hette) den innehöl typ 56 000 olika hajarter eller nått… Det var cyckelavstånd till Kailuha.
Det finns lite “billigare” (svindyrt ändå) affärer på denna sidan ön än inne i storstaden och vill man in till centrum, som vi säger här i svedala, så går det bussar. Dessa är å andra sidan otroligt billiga om jag inte minns fel./E
Logga in för att svara.