Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › ojojoj vilken hets!
-
Om det inte är ordnat till våren så åker i vart fall vi svenska gamla Hookipalocals över då och ordnar upp det hela. Har just konfererat med Calle, Mats, Ola och några till. Nu är det ryss-femmor, tatueringar, rakning och 8 timmar plus på gymmet varje dag som gäller. Har redan anmält mig till den elakaste fotbollsklacken här i stan för lite äkta träning i respekt.
Det där tornet skulle aldrig ha kommit upp och nu ska det äntligen ner igen!
Jesper, inte att leka med, B
-
@Jesper_B 423261 wrote:
Om det inte är ordnat till våren så åker i vart fall vi svenska gamla Hookipalocals över då och ordnar upp det hela. Har just konfererat med Calle, Mats, Ola och några till. Nu är det ryss-femmor, tatueringar, rakning och 8 timmar plus på gymmet varje dag som gäller. Har redan anmält mig till den elakaste fotbollsklacken här i stan för lite äkta träning i respekt.
Det där tornet skulle aldrig ha kommit upp och nu ska det äntligen ner igen!
Jesper, inte att leka med, B
Om detta är en indikation på hotsailsmaui’s ideologiska ställningstagande så vill jag informera om två saker.
1. våld föder mer våld.
2. jag kommer att bojkotta hotsailsmaui i fortsättningen./r
-
Vägra ironi = vägra hot! Hot om våld är dessutom inte mycket bättre än ett rejält kok stryk.
Har under mina 44 år egentligen aldrig använt våld, bortsett från ihopkärvade master och som femåring mot min mor som vägrade låta mig följa med på en båttur!? Så någonstans där inne har jag sannorlikt en oerhörd fördäming av våldsamma frustrationer som bara måste ut… se upp där ute!
Jeppe psykopat elaking B
-
@rabbit 423322 wrote:
Om detta är en indikation på hotsailsmaui’s ideologiska ställningstagande så vill jag informera om två saker.
1. våld föder mer våld.
Dagen boktips: jag sökte på bokus.com och hittade en massa böcker på ämnet “ironi” – läs vetja;-)
Håller i sak med om att våld föder våld, och det var väl egentligen just det Jesper skrev 😉
Va komiskt det blir ibland, hi hi
-
@rabbit 423322 wrote:
1. våld föder mer våld.
Sjukt kul som sagt :laugh: mer våld i vindsurfingen!
-
@Mats_O]Dagen boktips: jag sökte på bokus.com och hittade en massa böcker på ämnet “ironi” – läs vetja -)[/QUOTE wrote:
manno wrote:hittar ingen ironi i ditt inlägg??Svar på era kommentarer till mitt inlägg; #18
Jag är väl förtrogen med konceptet ironi. Tyvärr fanns det inget i det inlägg som jag kommenterade(#17) som indikerade användandet av ironi.
Dock fanns det mycket i inlägget som indikerade en typisk stockholmsk/näringslivs reaktion på motgångar.
Därav min kommentar
/r -
Kan bara ge det heta tipset till alla som blir rädda för Jesper:
Bär hjälm!
Måtte det blåsa lite snart! :santa:
-
Rabbit, det måste bero på grundinställningen eller nå’t. Jag skrattade gott när jag läste Jeppes inlägg. Det behövdes inga smileys för min del….
Jag försökte föreställa mig en rakad arg jesper, med pumpade biceps och black armytatuering. Det gick inge vidare.
När orden tar slut tar nävarna vid, heter det ju. Om nävarna tar vid _endast_ om orden tar slut så torde Jesper ha en tämligen lång stubintråd. Möjligen kan man till och med tänka sig att en del skulle föredragit ett kok stry om de fick välja…
-
@rabbit 423508 wrote:
Svar på era kommentarer till mitt inlägg; #18
Jag är väl förtrogen med konceptet ironi. Tyvärr fanns det inget i det inlägg som jag kommenterade(#17) som indikerade användandet av ironi.
Dock fanns det mycket i inlägget som indikerade en typisk stockholmsk/näringslivs reaktion på motgångar.
Därav min kommentar
/rHoho så snackar en Norrlänning…”stockholm….” 😀
l -
Jeppes inlägg var dagens höjdpunkt tror jag. (och rabbits rabiata reaktion. ;))
-
@Mats_O 423438 wrote:
Dagen boktips: jag sökte på bokus.com och hittade en massa böcker på ämnet “ironi” – läs vetja;-)
Jag tror ni missförstår rabbit, han är nog snarare författare till flertalet av dessa ironi böcker.
Två klockrena inlägg, han tar ironin till en ny nivå, det är bara att läsa och och lära.
-
rabbit å jag leker tydligen upp hela konfen med ironiska subtiliteter.. Absolut INTE. Här är det frågan om nogranna analyser där varje liten mikrometer och milligram av varenda liten stavelse formuleras med största möjliga aktsamhet, allvar och seriositet.
Vägra ironi – bär hjälm!
Jesper B
Logga in för att svara.