Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › ojojoj vilken hets!
-
LarsK kan uttala sig om allt, det vet ni väl!
Trist med stämningen på Maui mot turister och w-surfare, nästan så man vill lägga om vårens resa till något annat schysstare ställe. Fast dollarn inbjuder ju så väldans till att shoppa loss lite Quatrobrädor och segel.
-
Det har inte dykt upp någon protestlista ännu?
På hawaii’s hemsida finns en del information om “user conflicts” och gentlements rules. Jag tror denna rapport ligger bakom en del av det som händer på maui, men jag har inte orkat läsa hela ännu 🙂
http://www.hawaii.gov/dlnr/dbor/pdf/userconflictsrpt/FinalReport.pdf
Kanske vi kan sätta upp en svensk protest lista mot det nya användandet av tio regeln och vänligt informera storbossen “Governor Linda Lingle” om våra åsikter.
Vi sätter upp en protestlista och väntar tills den fylls upp, sedan informerar vi hawaii’s governator att svenska windsurfare är oroliga över utvecklingen på hawaii och att… Det tror jag kanske väcker större intresse än om vi bara skriver på en namnlista på någon amerikansk sida.
Jag skulle gärna skapa protestlistan men jag har inte varit på hawaii. Det kanske är bättre att någon med riktig erfarenhet av spoten skriver protesten. Någon som känner sig manad ??
-
Om man faktiskt åkt till Maui och inte fått vindsurfa på Hookipa så kan man roa sig med att försöka kräva pengarna tillbaka av flygbolag som flugit dit en/hyresvärdar man bott hos och så vidare. Inte för att man lär få det utan för att folk som tror sig förlora pengar ofta får incitament att agera. Mauis turistbransch skulle trots allt få sig en lättare knäck om folk slutade åka dit för att vindsurfa.
-
Jag har skapat en namninsamling för att protestera mot utvecklingen på mauii.
http://www.namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=1276
Det kommer att skickas till guvernören på hawaii Linda Lang när det blivit lite namn på listan! 🙂
-
@Rasmus_W 423574 wrote:
Om man faktiskt åkt till Maui och inte fått vindsurfa på Hookipa så kan man roa sig med att försöka kräva pengarna tillbaka av flygbolag som flugit dit en/hyresvärdar man bott hos och så vidare. Inte för att man lär få det utan för att folk som tror sig förlora pengar ofta får incitament att agera. Mauis turistbransch skulle trots allt få sig en lättare knäck om folk slutade åka dit för att vindsurfa.
Undrar hur stor knäck dom får egentligen. Jag tror inte merparten av inkomsterna ligger i det som kommer av vindsurfarna utan i så fall de ‘vanliga’ badturisterna som bor på de stora hotellkomplexen på västra Maui. Det känns som att Maui bara blir hetare och hetare bl a kändiseliten också, på Aftonbladet brukar man kunna läsa om alla hollywood-kändisar som är på Maui titt som tätt. Maui är väl lite mer exotiskt än Oahu antar jag. I fotspåren av detta så ser säkert en hel del entreprenörer vinster i att bygga upp ännu mer hotellkomplex med svindyrt och lyxigt boende, och varför då inte på North Shore? Hoppas att det inte kommer till det!
Irie Man
-
@blåbussen 423579 wrote:
Jag har skapat en namninsamling för att protestera mot utvecklingen på mauii.
http://www.namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=1276
Det kommer att skickas till guvernören på hawaii Linda Lang när det blivit lite namn på listan! 🙂
Underskrivet!
Jag funderar själv på Maui nu i vår, men var kan man bo i så fall? Har dom redan börjat stänga ner all uthyrning på Nort Shore? Jag såg t ex att där jag bodde förra gången, Mana Aina, är nedstängt. Är det p g a av de nya reglerna?
Irie Man
-
Kan inte namninsamlingen postas på under Nyheter på huvudsidan? -Steffo?!?!
-
Som sagt (jag hittar inte var, men trodde verkligen jag redan skrivit detta) så verkar traden ha blåst bort konflikterna på Hookipa. De jag snackat med på ön säger alla samma sak – det är bra stämning mellan surfare och vindsurfare på Hookipa nu. Det var “bara” problem under en specifik vecka och kanske till och med mest under en enda dag..
Själv är jag som alltid lika skeptisk – bär hjälm!
Jesper B
http://www.hotsailsmaui.com/forum/viewtopic.php?pid=43851#p43851
Logga in för att svara.