Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ok pris för den här riggen?

• Ok pris för den här riggen?

Publicerad av anonym-anvandare på 3 juni, 2004 vid 21:16

Tjena,
    Fick ett pris idag på ett riggpaket hos den lokala surfhandlaren. Paketet bestod av ett North Sails Disco 6,4 kvm -02, mast från Prolimit (har jag för mig?) med 30% kol, bom från samma märke samt en 50 cm förlängare från Chinook. Detta paket skulle kosta 6700:-.

Tyckte dock priset verkade lite för högt? För seglet löst ville han ha 3000:-, men ett NS Disco från -02 ska väl inte behöva kosta mer än 2000-2500 om det är nytt?

anonym-anvandare svarade 20 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • hankloose

Medlem
    3 juni, 2004 vid 21:42

Tyvärr verkar det som om våra svenska handlare och även folk här på konfen tror att begade 02 segel e värda allt mellan 2000 och 2800!Dream on!Köp hellre 03 på keppler
    Tokbra priser på 03 saker!Skulle nog kunna plocka ihop ett
    liknande paket för under 4000 ink frakt å då med nya 03 prylar!Får man fråga vad din lokala surfhandlare har för
    namn!Det här e ju pinsamt!!

MVH

Henke

• surfen

Medlem
    4 juni, 2004 vid 06:03

Är sakerna nya och inte varit på vattnet så är priset inte så farligt, titta och jämför med surfkeppler så får du se! Tänk på att frakt tillkommer och det kan bli lite struligare om du ska reklamera sakerna om det händer något!? Försök att pruta lite till på seglet, där kanske du kan kapa 500-700kr om du har tur. Men som sagt priset är inte så råjävligt!!!!

• kamaaina

Medlem
    4 juni, 2004 vid 06:15

6700….tja låt oss säga så här på SP tar de ca. 3000 för nya 02 segel. En mast med 30% kol hos wallen kan man nog få för 1300…vet ju inte exakt vad det är för bom, men en juste bom på SP kan nog fås för 1500. Lägger man ihop detta hamnar jag på 5800. Är dessutom seglet begangnat så bör du få det för ca. 2000-2500 beroende på skick.
    Lycka till
    F

• hankloose

Medlem
    4 juni, 2004 vid 15:40

Wake up!!

6700 för en rigg med 02 beggat segel och 30%kol mast

stavas VANVETT!!! kolla keppler!! dom säljer nya 03 för
    240 euro och master för 120 euro! E det nån mer som vill
    tjata emor mig?

HEnke

• kamaaina

Medlem
    4 juni, 2004 vid 17:25

Svar till:

Wake up!!

6700 för en rigg med 02 beggat segel och 30%kol mast

stavas VANVETT!!! kolla keppler!! dom säljer nya 03 för
    240 euro och master för 120 euro! E det nån mer som vill
    tjata emor mig?

HEnke

[/ QUOTE ]
    Han sa ju inte att seglet var beggat eller????? Är det sprallans e det ju i alla fall värt en del med tanke på att det är en rätt stor size. Kopte precis North från Keppler och om du hittar så stora segel för 240 blir jag förvånad, ex mitt XXX 5.4 kostade 301 euro dvs ca2800:-
    /F

• anonym-anvandare

Medlem
    7 juni, 2004 vid 10:55

Hallå igen,
    Har hittat grejer till mkt schystare pris på Seafun nu. Naish Sprint 6,6 kvm -03 för 2800:- samt bom, puck & förlängare för sammanlagt 1700:-. Tyvärr har dom inga 460 master i nuläget. Men 4500:- totalt för ovannämnda prylar känns som ett schyst pris i alla fall.

• anonym-anvandare

Medlem
    7 juni, 2004 vid 12:30

tycker det låter dyrt ja!
    Varför letar du nytt när du kan hitta grejer väldigt billigt på säljes?

• anonym-anvandare

Medlem
    7 juni, 2004 vid 13:32

Svar till:

tycker det låter dyrt ja!
    Varför letar du nytt när du kan hitta grejer väldigt billigt på säljes?

[/ QUOTE ]

Om du menar grejerna på Seafun så tycker jag inte ett nytt Naish Sprint 6,6 från -03 för 2800:- kan anses som dyrt.

Har hållit utkik på säljes i ett par veckor nu. Det dyker visserligen upp grejer då & då, men dom blir ju lika snabbt sålda som annonsen dyker upp. Tycker det verkar vara rätt stor efterfrågan på bättre begagnade freeride/freestyle-riggar. Orkar inte fortsätta kolla runt efter prylar på nätet när det vajar i trädtopparna utanför och man vet att man kunde vara ute och köra wink.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ok pris för den här riggen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.