Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing öka din vattentid med freestylesegling >300%

• lars_k

Medlem
    15 augusti, 2005 vid 11:19

Håller med de flesta i tråden. Hade ett 7.1 freestylesegel som jag knappt använde så jag sålde det. Visst, jag planade kanske i 6-7 m/s mot 7-8 m/s med 6.3:an. Kändes dock som det kunde kvitta. Nu har jag ett 6.4 som största. Planar jag inte med 6.4:an riggar jag 5.3:an och snurrar med det.

• ola-h

Medlem
    15 augusti, 2005 vid 11:40

Den vägen går jag med. Jag kommer köra runt 6 som största freestyle (kan dubblera som vågsegel de enstaka dagar det är antydan till vågor och lättvind, fast inte så mycket drag i vågorna att man hellre kör 5.3 eller 5.0). Sedan funderar jag på något runt 7.5 som jag kommer köra på en Aero 117. Den skall tydligen vara rätt snabb med rätt segel.

• anonym-anvandare

Medlem
    16 augusti, 2005 vid 05:48

Tittade in på gaastras forum. Matt Pritchard rekomenderar 7.0 som största segel för freestyle men det går att göra willy skipers med 7.5-8.0 och 115 liters tabou rocket.

• jonatan

Medlem
    16 augusti, 2005 vid 08:47

Men han vill väl sälja segel också? wink.gif

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing öka din vattentid med freestylesegling >300%

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.