Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ökad säkerhet när man kör själv, vattentät mobil!

• Kjello

Gäst
    13 januari, 2009 vid 20:03

Spåån från mej.
    Creativa ide’er, vad sa firren i akvariet, kanske ett sätt att lära sej språket, och snacka med hajarna.
    (men då behöver man köpa två)
    Jag hörde inget, för min dator är väck, har inget ljud via internet (eller utube).

inget illa men’t, passar mej i Vietnam om jag har råd. varför inte (beror på vad hajarna inte säjer)

• skotten

Medlem
    13 januari, 2009 vid 23:50

cool, but if you are riding alone, the chances are that the crucial fuckup will happen on land while launching/landing as opposed to a line break.

• smaskens

Medlem
    14 januari, 2009 vid 07:44

Undrar om Antishark devicen är vattentät.:laugh:
    Borde in en kniv för att kapa linorna vara standard?

• gadget

Medlem
    14 januari, 2009 vid 08:51

Alla ni som vill prata i telefon när ni kitar, tänk på att inte kita för långt ifrån stranden.
    Då kanske det går över på danskt nät och då blir det dyrt…

• kiters_se

Medlem
    14 januari, 2009 vid 09:10

@Gadget 525442 wrote:

Alla ni som vill prata i telefon när ni kitar, tänk på att inte kita för långt ifrån stranden.
    Då kanske det går över på danskt nät och då blir det dyrt…

Höööööhööhöhö

😉

Peter

• kiters_se

Medlem
    14 januari, 2009 vid 09:27

@skotten 525407 wrote:

cool, but if you are riding alone, the chances are that the crucial fuckup will happen on land while launching/landing as opposed to a line break.

Håller med det finns en risk med start och landning och det är nog ett av de vanligaste tillfällen som olyckor sker. En annan risk som jag ser det är att man ligger långt ut och får problem med kiten eller att vinden vänder. Då vill man komma i kontakt med hjälp. I alla fall om det är en nödsituation.
    Jag kommer även att gå med i http://www.ssrs.se

Peter

• debkausf

Medlem
    14 januari, 2009 vid 15:47

@kiters_se 525446 wrote:

Håller med det finns en risk med start och landning och det är nog ett av de vanligaste tillfällen som olyckor sker. En annan risk som jag ser det är att man ligger långt ut och får problem med kiten eller att vinden vänder. Då vill man komma i kontakt med hjälp. I alla fall om det är en nödsituation.
    Jag kommer även att gå med i http://www.ssrs.se

Peter

Risken vid start o landning kan man lätt eliminera genom att landa o starta urkrokat:cool2:

• boardtalk

Medlem
    14 januari, 2009 vid 17:42

@kasimir 525219 wrote:

Jag brukar köpa mina kondomer på macken. Sen gör den väl inte så jävla stor nytta i fickan, men det kanske du märkte. Hade du haft den på rätt ställe 9 månader innan hade du haft bra mycket mer tid att kita nu.

:~) Det går nog lika bra med mack kondomer om man inte har något emot
    att mobilen blir lite “kladdig” som nog är enda skillnaden med teknikmagasinet mobilkondomer som också kallas skins.

• kiters_se

Medlem
    14 januari, 2009 vid 18:05

@debkåusf 525539 wrote:

Risken vid start o landning kan man lätt eliminera genom att landa o starta urkrokat:cool2:

Bra idé har jag aldrig tänkt på!

I alla fall om man har bow/SLE, kanske inte är så bra med C.

Tack

Peter

• lemorne

Medlem
    18 januari, 2009 vid 18:56
    kiters_se;525104 wrote:
    …… vattentät till en meter, grymt bra! Nu kör jag med en …..

Skaffa en till frugan också, så kan ni prata med varandra… under vattnet.

/D

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ökad säkerhet när man kör själv, vattentät mobil!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.