Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Oktober, november, december i sydostasien

• Oktober, november, december i sydostasien

Publicerad av suecocabron på 14 juni, 2011 vid 20:19

Tjenare,

Jag har funderat på att dra till sydostasien i höst/vinter. Just nu lutar det åt rundresa typ thailand, kambodja, vietnam, och om det är smidigt lite turistande i singapore / malasia. Filipinerna känns lite off?!?

Frågan är – jag hade gärna velat kitea en hel del av tiden. Var kan man åka i den perioden som är bra? Något att undvika?

Och en grej till, finns det någonstans man kan ta IKO instruktörs cert?

gnutten svarade 13 år, 2 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • eliin

Medlem
    11 augusti, 2011 vid 10:27

Tjena! Det finns en hel del ställen i sydostasien du kan kitea på, november december kommer du säkert få en hel del vind. Missa inte Filippinerna! Underbart land och där finns flera grymma spots! Lätt värd den extra flygturen dit. Kolla in Attes tråd [ame=”http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=77135″]Boracay top 5 i världen – http://www.Surfzone.se[/ame%5D

Tänk på att det är jävligt bökigt att resa i asien med dina kitegrejer.. Jag reste med en golfbag med mina prylar i ett halvår och jag hatade en så in i den i slutet så om du inte ska kitea speciellt mycket kan det vara bättre att hyra utrustning på plats även om det är så där kul och väldigt dyrt.

Ha det fint! Elin

• suecocabron

Medlem
    21 augusti, 2011 vid 19:29

Tjenare Elin!

Kul att höra att du gjort precis så som jag tänkte, packa golfbagen och dra 🙂 Just nu ser det ut som det blir början av November, men det är inte riktigt 100 än vilket datum.

Har du några mer tips? Har du ett nummer hade det varit kanon att snacka lite!

/Jon

• gnutten

Medlem
    22 augusti, 2011 vid 13:10

Ett alternativ kan ju vara att skicka ett paket med grejorna dit eller hem. Tex om man ska surfa mest i börja av ledigheten, att ta med allt med flyget ut. Sen när man surfat klart, gå till posten och skicka hem golfbagen. Går säkert fixa på andra hållet också, om man vet ett boende som man skall bo på.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Oktober, november, december i sydostasien

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.