Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Öland 14-15 maj
-
Öland 14-15 maj
Publicerad av babilidoo på 9 maj, 2005 vid 13:39Vart kör man freestyle när det blåser ostligt på öland ?
Kollade prognoserna och det ser skapligt ut , men synd att det inte blir SSW.danneman svarade 19 år, 10 månader sedan 18 Medlemmar · 36 Svar -
36 Svar
-
jag vet att man inte kan lite på långtidsprognoser , men den här visar iallafall nästan västlig , norra udden visade rent ostligt ?
http://servlet.dmi.dk/rejsevejr/servlet/RejseImageServlet?city=110046056
-
Det funkar på Haga med NNO (som Windguru säger), men det blir svårt för oss som bara kan göra trick på babord… Sneseglare! Gör all trick ute till havs… Det lär inte bli många poäng för oss!
/Staffan
-
Jag har även hört från inbitna Haga locals att sjöbrisen kan slå ut en nordlig vind. Om det blåser längs med Öland (dvs SSV eller NNO) så värms landet upp ordentligt och brisen startar. Om det blåser tvärs, framförallt ostligt då det kommer kall vind från Östersjön, kommer brisen inte igång.
Tja… Bris eller lågtryck spelar ingen roll! Positivt är att det verkar komma vind! Så nu ska vi tävla!
/Staffan
-
Wettercentrale och vindguru visar N-NNO 15! då skall man väl segla trollis
/adde
-
Jag kommer troligen åka till Öland nu i helgen, utan surfprylar. Finns det prylar att hyra än? Kan man vara ute på vattnet utan att hamna i vägen för alla som tävlar i segelsnurr? Nej, jag tänker inte tävla.
-
satan om den prognosen slår in! hur fett som helst. ove och jag sitter här i surfsyndikatet och spyr snart om vi inte får vågor.
rasmus. jarå du får plats.
-
Tja! Verkar bli en strålande helg om prognosen håller sig. Jag och en till funderar på att åka ner och undrar var två blöta surfare skulle kunna inkvartera sig för en rimlig penning från tors natt/fre fm till söndag och då helst nära Haga? Alla tips eller förslag värmer!
/johan
-
… inte omöjligt att man kommer över en helg till då…. Allt för lite Waves!
-
Fan nu har dom droppat prognosen på både gurun och centralen… jag blir tokig om det inte blir lite vågor snart.
/adde
-
Fick inte ni vågor på Maui så det räckte fram till höststormarna?!
-
Svar till:
Man vill ju segla lite åt ”rätt” håll också.
[/ QUOTE ]
Aha tänkte inte på det!
Logga in för att svara.