Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Öland eller Varberg?
-
Öland eller Varberg?
Publicerad av anonym-anvandare på 21 maj, 2003 vid 10:05Jag ska surfa hela nästa vecka och står i valet och kvalet mellan Haga Park och Varberg…var är chansen störst till vind för 5-7 m2 segel just nu?
Mstyret svarade 21 år, 6 månader sedan 9 Medlemmar · 21 Svar -
21 Svar
-
Utan att var meterolog skulle jag säga Haga, där chansen för bris är betydligt bättre än i Varberg.
-
Jag SKA SURFA hela nästa vecka!!!!!!!!!!?????????????
Vilken optimist,här pratar vi om en sport som aldrig går att planera i förväg!
Går ju knappast att bestämma sig för samma dag.ps. Hoppas att du får vind!
-
Ja…det ligger så till att jag har semester nästa vecka…
-
Säger prognoserna högtrycksbetonat väder -> åk till Haga.
Säger de lågtrycksbetonat -> åk till Varberg.
Lycka till -
Observationer från Haga Park 21 Maj 2003 kl. 12:30
Medelvind: s 8.9 m/s
Maxvind: s 11.6 m/s
Vattentemp: 14,1°
Temp: 12.2°
Temp i vinden: 3.2° -
Helt klart Haga, då får du även vara med om två evenemang, den kommande helgen händer det saker och helgen därefter händer det riktigt stora saker……Om bara lampan är uppe så ska du få se att det blir vind, förutsättningarna är iaf bland Sveriges bästa!
-
Nån freestyle session nu i helgen, freestyle SM nästa.
Surfa På!
-
Det bästa evenemanget för mig är att få surfa nästa vecka så jag skiter i SM o.dyl bara jag får segla och det verkar som Öland är säkrast…..nu har jag rusat hem från jobbet och slängt i mig mat och ska pröva lycka i Värtan…det tar för lång tid att åka till Fituna 55 minuter (utan kö) mot 7…
Blir nog kasst…. -
Gillar du svag vind, pyttesmå vågor, kallt vatten så kan du åka till Haga och“Brädsegla´´, vill du ha action så åker du givetvis till framsidan.
-
Där finns många bra ställen med eller utan vågor. Och det finns en hel del bra seglare redan nu tidigt på säsongen.
-
hur vrmt är vattnet på framsidan just nu då?
Tycker vi seglar varje dag här nu medans folk klagar på att det blåser för lite överallt annars. igår, överriggad med 5,3 -
Det var bra surf igår och imorgan blir det fin sydväst här på framsidan
-
Ärligt talat, var får ni er vattentemperatur ifrån? 14 grader…. Jag tvivlar!
Wetteronline anger 9 grader för södra Östersjön.
Och de anger 10 grader på västkusten och där är det 10,7 invid kusten. Har ni en stilla lagun i Haga eller?/Staffan
Logga in för att svara.