Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Öland till helgen???

• Öland till helgen???

Publicerad av sunil på 29 april, 2004 vid 10:36

va säger ni som är locals o har lite erfarenhet? De ser ju ut att bli varmt men om ja har förstått det rätt så är vindriktningen inte helt rätt?
    Blir de nån ordentlig sjöbris ändå lr?

confused.gif confused.gif

styret svarade 21 år sedan 4 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • styret

Medlem
    29 april, 2004 vid 10:53

vi trodde det men i skrivandes stund är jag rätt pessimistisk. men ja… såhär års kan brisen trycka runt till sydväst iallafall.
    jag vågar mej dock inte på att säja om du ska komma ner eller inte.

• sunil

Medlem
    29 april, 2004 vid 11:55

ja då kanska man ska fundera på o stanna hemma då, de e ju ändå typ 40 mil o åka…

• styret

Medlem
    29 april, 2004 vid 14:12

man får se hur det artar sej med lågtrycksryggar och grejer. det verkar vara lite i rörelse.

en annan sak som är värd att komma ner och fira är ju att markus s-77 åter finns att beskåda på haga.

• anonym-anvandare

Medlem
    29 april, 2004 vid 15:07

ja det visst åker man gladlingen 40 mil för nån snubbe e hemma…..

sydväst sjöbris på ost är mer än osäkert, visst det kan ju hända, men risken är nog större att du vinner 418 miljoner å 75 öre på lotto

• styret

Medlem
    29 april, 2004 vid 15:12

jaru såhär dags på året är det inte omöjligt att det slår om från ost till sydväst men som sagt. lite osäkert.
    lite tröstlöst känns det.
    jag skulle inte åka sträckan och tro på bris. men det är nog lite större sanolikhet än vad du snackar om.

• anonym-anvandare

Medlem
    29 april, 2004 vid 15:30

Jag har aldrig vart med om det under mina 13 år i sundet, men visst jag kanske har missat en sån dag……..

• sunil

Medlem
    29 april, 2004 vid 16:09

ok, får väl satsa på en hel vecka på haga runt SM kanske…

• anonym-anvandare

Medlem
    29 april, 2004 vid 19:31

Då har du inte varit på plats så ofta.
    Det är bara ett par veckor sen det hände.
    Men om det blir frisk vind på ost som dom sagt är man för tusan på Östra sidan. Nedre Ålebäck.
    Det är ju för tusan en Ö
    Kenneth

• styret

Medlem
    29 april, 2004 vid 20:08

håller med kenneth.

• anonym-anvandare

Medlem
    30 april, 2004 vid 14:58

Jo det är sant Kenneth att det är en ö:)
    Men nu är ju det så att det ser ju inte så lovande ut i helgen:) och det var ju det som var frågan!!!!
    och jag står fast vid att det inte blir sjöbris på ost!
    men du kanske blandar ihop vädersträcken lite:)

• styret

Medlem
    1 maj, 2004 vid 12:56

jaja håll dej hemma under våren då brisarna slår om vindriktningarna stup i kvarten så blir det mer plats för oss påvattnet (och det behöver ju jag).

påskafton. runt 12-13 sekunmeter från nordöst. på tio minuter slog det om till 12 sekundmeter sydväst.

• cambo

Medlem
    1 maj, 2004 vid 13:24

Hur blev det på Öland idag?

• styret

Medlem
    1 maj, 2004 vid 14:04

inget. eller en shop blev det…
    södergrens med vänner var där och fixade, dom öppnar nästa helg.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA