Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Ölands Norra Onsdag 14:e
-
P Malmkvist;584937 wrote:Tror Marcus käkar ryssfemmor el nåt:wink: hur är det möjligt att vid 47 års ålder segla 39.75knop på 500m med några graders värme i luften..
Se det så här Petter, om 20 år när Marcus och undertecknad sitter på hemmet och äter passerad pyttipanna, kör du skiten av våra barn och barnbarn. Säkert i 55-60 knutar!
-
Marcus;584972 wrote:..tror jag är den i Sverige som har mest slörtid på
brädan i år*
*Du kanske är aspirant BQ ?Vet inte, men det blir nog runt 80 dagar i år, kanske 4-5 timmar i snitt per pass. Men vi två tävlar ju i samma liga; typ 8 & 10-åriga barn & snäll fruga!
-
Entanke som slog mig idag
Nån från Växjö köpte idag badstranden 58 000kvadrat
Vem av er två speedfantomer är E eller R
Kenneth -
Det var tyvärr inte jag som köpte tomten…men hade varit kaxigt att
äga 58 000 m2 strandtomt …en riktig förlängare -
Gärna Holland Janne …helt rätt –inga mentala spärrar 50 knop here we go…
Glader ska försöka utveckla :
Det känns ofta bekvämt och mer safe att stå mer upprätt på brädan och det kan gå fort
i perfekta förhållanden. Men om det är byigt, som det i princip alltid är när det blåser hårt,
så behöver man hänga ut ganska mycket för att inte släppa upp riggen när byarna kommer.
Varenda gång man släpper upp riggen har man förlorat potentiell fartökning…. Riggen ska
vara stilla o endast ”jobba av sig själv” med att flexa ut…
(Detta var bla en lärdom från förra året på Karpathos 2008 då vi analyserade Lasses bilder på kvällarna-
alla vi svenskar hängde då ut mindre än världseliten).Beträffande det att brädan ska ”gå fritt/ fladdra löst” så gäller det att ha trim på prylarna.
Tex en för hög bom gör att man seglar för mkt på häcken, för låg bom gör att brädan blir för ”sticky” –
kan kompenseras genom att flytta bak mastfoten något osv här finns inga rätt eller fel –gäller
att hitta känslan. Små justeringar kan göra stor skillnad.
Hoppas det kan vara till hjälp (o ursäkta om jag låter som en överstepräst, Anna Anka eller nåt sånt..) -
Det där var faktiskt ganska bra skrivet Marcus. Tack för tipset.
-
Du vet väl att du inte kan använda ordet “sticky” hur som helst Marcus, det är ju mitt uttryck… (internt skämt)
-
andersbq;584993 wrote:Se det så här Petter, om 20 år när Marcus och undertecknad sitter på hemmet och äter passerad pyttipanna, kör du skiten av våra barn och barnbarn. Säkert i 55-60 knutar!
Nu får du väl skärpa dig…. Jag sitter väl inte på hemmet och äter passerad pyttipanna!!!!! 47+20 år.. vad blir de??
LBj -
lbj;585233 wrote:Nu får du väl skärpa dig…. Jag sitter väl inte på hemmet och äter passerad pyttipanna!!!!! 47+20 år.. vad blir de??
LBjVa nu inte sur för jag slog dig på Nautrisk mil
Logga in för att svara.