Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing OLIKA BRÄDOR

• OLIKA BRÄDOR

Publicerad av mickemoose på 4 juni, 2004 vid 07:54

Hej, vad är det för skillnad mellan dem här brädorna? den med röda fenor har fotstroppar. till för att hoppa med bara? eller skönt annars?hur gamla är dem!? laugh.gif skriv vad ni tycker!

mickemoose svarade 20 år, 6 månader sedan 13 Medlemmar · 25 Svar
  • 25 Svar
  • mickemoose

Medlem
    4 juni, 2004 vid 07:58

varför finns det flera hål för mastfötter? på den stora brädan(gul ram runt centerbordet) hala mastfotshållaren har spruckigt! går det att göra nåt åt? vad är dem övriga hålen till för? brädan med fotsroppar har en rund sak som ni ser med ett snöra…till för vadå!?? hjälm mig….nybörjare!

• mickemoose

Medlem
    4 juni, 2004 vid 08:02

här är den stora brädan(där mastfotshållaren till vänster har gått sönder på mitten(på bildn är de bara spricka men nu gick den av)…kanske går att se! :P:Dgår det ATT LAGA?
    HELP ME! wink.gif:d:p

• ian

Medlem
    4 juni, 2004 vid 08:05

den runda saken med snöre sitter fast med snöret i mastfoten och om mastfoten lossnar så är det meningen att grejora ska sitta kvar i denna.

• mickemoose

Medlem
    4 juni, 2004 vid 08:20

ok tack för svar! laugh.gif är fotstroppar bara till för att hoppa med eller är de skönt å ha när man bara kör vanligt? den med fotstroppar. hur är den jämfört med den stora? skönare?

• canoya

Medlem
    4 juni, 2004 vid 08:48

Det kan nog vara lite tungt att hoppa ned den brädan;), men står du i stropparna så står du lite säkrare när det blåser mycket så du inte halkar av så lätt. Cool med de 2 fenorna. Man blir lite nostalgisk när man ser detta! Brädorna är nog från tidigt 80-tal skulle jag gissa. ca 80-82. Senare började “funboard” komma dvs plan botten och skarpa kanter baktill, pintail osv.

• anonym-anvandare

Medlem
    4 juni, 2004 vid 09:01

Svar till:

Det kan nog vara lite tungt att hoppa ned den brädan;), men står du i stropparna så står du lite säkrare när det blåser mycket så du inte halkar av så lätt. Cool med de 2 fenorna. Man blir lite nostalgisk när man ser detta! Brädorna är nog från tidigt 80-tal skulle jag gissa. ca 80-82. Senare började “funboard” komma dvs plan botten och skarpa kanter baktill, pintail osv.

[/ QUOTE ]

The joke´s on him or You?

• canoya

Medlem
    4 juni, 2004 vid 09:14

Klart han ska köra och ha kul med de grejer han har! =) När det blåser för mycket för dem är det läge att kolla efter modernare grejer som funkar när det blåser mer! De första 5 -10 gångerna är det ju kul att bara komma på hur man tar sig dit man vill och att komma tillbaka till utgångspunkten utan nån längre promenad. Självklart är modern nybörjarutrustning att föredra, men som man säger, “man tager vad man haver”.

Ha kul!

• surferdude

Medlem
    4 juni, 2004 vid 09:21

Släng skiten!

• mattap

Medlem
    4 juni, 2004 vid 09:28

Visst är det ok att lära sig grunderna på gamla prylar men man kan faktiskt med gott samvete säga att om du ska ha roligt så ska du sälja/slänga/bränna dessa prylar och köpa nyare grejjor. Jag har gjort samma sak och skillnaden är som natt och dag! Risken finns bara att du tröttnar om du fortsätter med dessa prylar!

• mickemoose

Medlem
    4 juni, 2004 vid 09:34

när jag tröttnat s¨köper jag bra grejer, jag köpte ju dem för att dem va så himla billiga! ruggit billiga. jag vill veta om jag vill fortsätta eller inte. man kan ju inte köpa dyra grejer sen bah…nä de här va inget kul. sen kanske man får en liten slant för grejerna. köpte dem sååå billigt . nästan ingenting så….man är inte fruktansvärt rädd om grejerna

• nordgren

Medlem
    4 juni, 2004 vid 09:38

“Möjligen” kan du ha brädorna att läta dig dra rigg och basic segelrörelser. Men sen, släng dom så snabt du kan för de där brädorna är verkligen inget att ha, rent skit rent ut sagt…
    Kommer att vara oerhört avtändande att köra med sånna saker.
    Skaffa någonting från 98 och framåt istället. En bräda från 98 99 får man ganksa billigt.

• svan

Medlem
    4 juni, 2004 vid 10:50

Du kan få min gamla Vinta 320 med tillbehör om du hämtar prylarna i stockholm.

s

• dakant

Medlem
    4 juni, 2004 vid 10:57

Jag har en tokmodern skapelse i jämförelse som du kan få billigt…
    /Tobbe

• herodude

Medlem
    4 juni, 2004 vid 11:17

seriöst va fan de brädorna duger knappt till att elda med, no offence men fan… finns betydligt bättre saker till en mycket liten peng….

• surfen

Medlem
    4 juni, 2004 vid 12:33

Du säger att du köpte dom billligt, då får jag hoppas att du inte gav mer än 50kr för bägge brädorna som då ska vara kompletta med fenor och mastfot och centerbord, för om det inte finns med blir det nog svårt att ragga upp nytt. Släng skiten och satsa på lite modernare prylar, eller ha dom kvar för att ligga och sola på ute på vattnet det duger dom till inget annat.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing OLIKA BRÄDOR

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.