-
oljetrycksproblem -82 t3 2,0
Gjorde ett pinsamt misstag i går. Utrustad med en pannlampa som ända ljuskälla tänkte jag byta ventilkåpspackningar, vilket gick över förväntan.
Eftersom det gick fortare än vad jag trodde tyckte jag att det var lika bra att byta filter och olja när jag ändå höll på, och det var här det gick åt helvete.Slarvig och klantig som få lossade jag fel plugg, klantigt som fan, ja vet… Istället för oljepluggen lossade jag den skruven som sitter precis bredvid filtret och då rasade det naturligtvis ut en massa prylar och jag hann inte se i vilken ordning de satt eller hur många det var.
I min oljeuppsamlare hittade jag en fjäder och en kolv.
Provade att sätta dit det men efter det fick jag inte upp något oljetryck, eller lampan ville iaf. Inte slockna.
Är det bara fjädern och kolven som borde ramlar ut ur det hålet, och åt vilket håll ska kolven sitta, släta sidan upp mot motorn eller tvärtom? Och är det som är anledningen till att oljetrycket gått och gömt sig?Det kan också vara så att jag hällde på lite för mycket olja, tror att det ska vara 3,5l och jag kanske hällde på 3,8l +- lite grann efter allt spill..men det borde väl inte få lampan att tändas.
//Georg
Log in to reply.