Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Oljeutsläpp i Göteborg

• anonym-anvandare

Medlem
    27 juni, 2003 vid 13:03

Varför…? confused.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    27 juni, 2003 vid 13:04

Hej

Efter att jag fått brädan nedkladda med olja i tisdags ringde jag kustbevakningen och frågade efter vilka som vara ansvariga. Jag fick telefonnummer till Vopack och ringde dem. Jag berättade som det var, att jag fått olja på brädan och att jag ville ha ersättning för förstörda foot-pads(vita pads nedkletade med svart olja). De skulle ta upp frågan med försäkringsbolaget sa det och senare på kvällen ringde de och nu skall jag få ersättning för rengöring av brädan och nedfläckade pads.
    Ni som fått något förstört ring Vopack så får ni förhoppningsvis ersättning, om pengar finns kvar. Jag undrar hur försäkringsbolaget klarar det här för det lär bli stora kostnader för sanering och rengöring av båtar etc.
    /Henrik

• anonym-anvandare

Medlem
    27 juni, 2003 vid 13:20

Fan va gott jag kom just på att jag sabbade hela min segels serie på grund av oljan. Hela fem neilpryde segel i diverse storlekar årsmodell 03. laugh.gif

• hjeltman

Medlem
    27 juni, 2003 vid 14:12

Jag har en kompis som jobbar inne på MKV Väst i frölunda för Marinens Sjöbevakning. Dom sitter i samma rum som Kustbevakningen… Det sjukaste av allt är att bolaget i fråga inte anmälde utsläppet, utan Kusbevakningen såg det från ett av sina flygplan, sedan kom anmälningen…
    //

• s

Medlem
    29 juni, 2003 vid 12:17

Det är ju helt sjukt! Men inte så förvånande direkt… Det märktes att Vopak inte hade något som helst kvalitets- eller miljöarbete då de intervjuvades i GP etc. De har heller ingen skam i kroppen verkar det som! Hur kan man inte anmäla ett utsläpp på 300ton olja!!! Tror man att det försvinner? Eller ingen märker att det var de som gjorde det?

BUUU FÖR VOPAK!

Är det någon som kommit på hur man kan straffa detta usla företag på något sätt? En bojkott är ju lite svår eftersom vi inte tankar bunkerolja i våra “fartyg”….

Ikväll skall jag ut och freestyla i Sillvik – hoppas inte oljan gått norrut! Nu blåser det ju ganska starka ostliga vindar – vi får hoppas att oljan driver ut till havs och sjunker. Öarna lär dock drabbas på vägen ut vilket inte är bra. Men där bor det ju många fiskare så de kanske hittar på något för att straffa Vopak, vi kan ju hoppas!

/Staffan

• anonym-anvandare

Medlem
    29 juni, 2003 vid 15:51

Som straff tycker jag Vopak kan köpa ny surfutrustning till alla surfande göteborgare. Vad sägs om en vågbräda och ett valfritt segel med mast o bom? Vad fan skall jag behöva titta efter vad jag seglar, om det ligger olja o flyter eller inte. Nej, Hata Vopakbögarna!!
    /Fredde

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Oljeutsläpp i Göteborg

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.