Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen oljlampan coach ’89 – kopla av summer

• oljlampan coach ’89 – kopla av summer

Publicerad av windy på 11 januari, 2006 vid 18:34

Har en vw caravelle coach camping 1989 112hki bensin, en kanon surfbuss.Oljlampan lysar och piper nu och då men bara på varm motor på långkörning och lågt turtal. Den gillar att få bytat olj och filter – håller av och till tyst en stund då(ett par månader).Verkstaden sejer foreløpig no prob.s.

Men nu tenkar jag ta vekk summaren:confused2: . Samtidig med oljlampan bråkar det no jä….ligt med summaren. Kan jag ta den bort – og hur???:crazy:

jonaish svarade 19 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • glen-alpin

Medlem
    19 januari, 2006 vid 18:03

Det är stor risk att din oljepump är slut, eller så använder du en tunn olja, pröva att köra med en mera trögflytande olja. Om inte det hjälper så skulle jag byta oljepump. Det är skitenkelt på dom gamla boxermotorerna! Annars är det stor risk att din motor kommer skära ihop när du börjar gasa lite mer med den.

• jonaish

Medlem
    20 januari, 2006 vid 07:35

Asså vad fan har du köpt bilden??? skroten lr ?? För varje vecka så ser man en tråd av dig att det är något med din bil…
    en sak är klar ALLA bilar för under 10ooo skr är bara SKIT, men jag tror inte att din bil är en sådan men det låter lite som om det är något som går sönder varje vecka bara…..Lr håller du på att renovera å fixa ??

Hoppas du lyckas fixa felen så att du kan köra med den till surfet

• chrillecarlsjo

Medlem
    21 januari, 2006 vid 18:07

”Asså vad fan har du köpt bilden??? skroten lr ?? För varje vecka så ser man en tråd av dig att det är något med din bil…”

Håll käften, han vill bara ha hjälp med bilen! Ut o lek med din jävla moped istället..

Ursäkta ”håll käften” där i början…

• jonaish

Medlem
    21 januari, 2006 vid 20:12

Har ingen moppe!!! sålde den i somras….Klart jag fatta att han behöver hjälp med sin bil men jag undra bara för att han har skickat in 2 andra trådar om Coachen…

• windy

Medlem
    23 januari, 2006 vid 21:06

Du är en idiot jonaish. Vet du inte verdien på gamla VW surfbussar så vet du rent lite.

• santawasasurfer

Medlem
    25 januari, 2006 vid 18:58

som tidigare redan har skrivit så låter det som att oljepumpen är kass. kolla på fbt.se så hittar du nog nån billig i närheten..även om det inte är den så har du iaf en faktor mindre som det kan vara..kom ihåg vw mottot: my car doesn´t leak oil, it sweats horsepowers baby! fast det är klart det gäller ju luftkylda RIKTIGA vw:s hahaha
    lycka till

• jonaish

Medlem
    26 januari, 2006 vid 20:11
    windy wrote:
    Du är en idiot jonaish. Vet du inte verdien på gamla VW surfbussar så vet du rent lite.

Yooooo Mr Windy… passa din tunga lite e du snäll

Kolla http://www.laga.se om du behöver nya beg saker till din prutomobil 😀

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen oljlampan coach ’89 – kopla av summer

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.