• Publicerad av gammel-ippa på 8 juli, 2007 vid 13:06

Kan det vara en kitare?
    Glidflygare kraschade in i hus
    Sverige 08 jul 14:54

En glidflygare flög in i en mindre byggnad i närheten av hamnen i Skanör i sydvästra Skåne under söndagseftermiddagen.

– Nu är han förd, med någon form av skador, till Lunds universitetssjukhus, säger Sofie Österheim vid Skånepolisen, till Sveriges Nyheter.

Olyckan inträffade klockan 13.25. Det är oklart vad som orsakade olyckan.
    Usch!

s19 svarade 17 år, 4 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • thoots

Medlem
    8 juli, 2007 vid 14:41

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_16125189.asp

“Kitesurfare kraschade in i hus”

• forfun

Medlem
    8 juli, 2007 vid 19:57

Otäck historia !

SRY Bort !

• jakob_s

Medlem
    8 juli, 2007 vid 21:09

Fin takt där..

“Mannen är svårt skadad och har förts till lasarettet i Lund. Han har ådragit sig en svår skallskada och frakturer i olyckan.”

Och du länkar till en tråd som heter
    “En mindre pa TT nasta gang”

Niiice..

• s19

Medlem
    8 juli, 2007 vid 21:27

Hej!
    Jag var ute i skanör idag… jobbade inatt så jag var inte nere förrän efter 14…
    Det var det första man hörde om när man kom ner… Han tappade kontrollen och kiten drog honom över stranden och in i en badhytt… Skadorna jag hörde om var som nämndes skallskador, någon form av skallpering nästan lät det som där en bit av hjässan skrapats upp. Låter otäckt! Brr… Hoppas han repar sig.
    Måste bara gnälla att det var mycket kitare där idag… de brukar hålla sig därifrån… men men… lite orolig blir man när de kommer nära… lite oberäkneliga vissa…
    Fick kört en repa med 4,7 och vågis… sen droppade det lite och jag körde med freestylen istället… sen kom det med besked 🙂 PÅ med vågisen igen och vågorna som rullade var större än jag sett på länge 😀 emellanåt nästan 2 meters bryt… Jag och en till ute då 🙂 Blev några goa bakåtloopar på slutet som räddade en halvtaskig dag till en bra!!

Linus

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.