Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › olycka i habo igen…
-
olycka i habo igen…
Publicerad av sidpiraya på 21 augusti, 2003 vid 07:17Förra veckan var det rekord på höjden nu var den 3 kite loops på rad , först crash i vattnet sen på strand kanten, sen över valen in i en bil över bilen och släpad på asfalten..
Mycket skrapsår var det på den stackaren.. hoppas du klarade dig bra förutom lite sår.
/Michael
virre_bu svarade 21 år, 4 månader sedan 12 Medlemmar · 34 Svar -
34 Svar
-
RÄCKER INTE MED DESSA KONSTATERANDE! VI MÅSTE GÖRA NÅGOT!
ETTT STORT ANSVAR LIGGER HOS EFARNAÅKARE: STOPPA FOLK FRÅN ATT KÖRA NÄR NI MÄRKER ATT DET INTE BEHÄRSKAR VINDEN: VARNA NÄR DET ÄR BYIGA VINDAR: HJÄLP INTE NÅGONS STARTA DRAKEN SOM NI INTE KÄNNER!……….
-
Nej inte igen vi måste vara försiktiga!
Hoppas det gick bra med killen! -
Vad var det för sorts val? klarade han sig?
Hoppas det nu inte händer mer olyckor, vi behöver inget mer sånt. RESPECT! till alla som går kurs.
Rädda djuren, naturen och vår kära Kitesport.
-
Svar till:
RÄCKER INTE MED DESSA KONSTATERANDE! VI MÅSTE GÖRA NÅGOT!
ETTT STORT ANSVAR LIGGER HOS EFARNAÅKARE: STOPPA FOLK FRÅN ATT KÖRA NÄR NI MÄRKER ATT DET INTE BEHÄRSKAR VINDEN: VARNA NÄR DET ÄR BYIGA VINDAR: HJÄLP INTE NÅGONS STARTA DRAKEN SOM NI INTE KÄNNER!……….
[/ QUOTE ]
-
gött att turen håller i sig i alla fall… Vem fan var det förresten, tror det var nån norrlänning , http://www.ett.tips.gå.en.kurs.nu
Kitesurfing är lebensgerfarlet
-
leachen var hantag på bommen, dvs inte kopplad.. om jag såg rätt..
/Michael
-
hade han någon QR eller han var fast inkopplad i chickenloopen?
-
fick han inte tag i den eller man kanske inte ens tänker på det om man inte övat in det innan?
-
Hallå!
Sitter just nu och plåstrar om mina sår. Blev mest skrapsår och har lite svårt att gå pga ett pajat knä. Tur i oturen att det inte blev värre. Om min erfarenhet som verkar vara det största intresset så kan jag bara säga att jag är ganska grön. Dock bör man väl tillägga att jag har gått på kitekurs och även åkt en del kite i sommar. Vad det gäller QR så har jag en men det var lite svårt att komma åt den dels för att jag försökte hålla mig borta från gungställningen och dels för att jag drog med mig ett par kg sjögräs i selen. Vad det gäller människor som sätter sig själv på en pedistal pga av deras större erfarenhet kan jag bara beklaga. Vet att jag inte är något proffs och att jag nog ska välja ett annat ställe att surfa på men jag tycker det är patetiskt att erfarna männsikor kommer med så korkade förslag som en licens. Tycker sporten ska förbli en “fri” sport dock så förespråkar jag starkt för att man ska gå en kurs.
Vad det gäller killen vars bil jag råkade demolera så kan jag bara glatt säga att en mera sympatisk människa får man leta efter. När jag kom ut från sjukhuset så fick jag ett sms med ett väldigt oroligt innehåll. Inte för sin bil som jag kvaddade utan för min hälsa. Skönt att det finns sådana människor.
Och med risk för att förvärra situationen ännu mer så kommer jag inte från Norrland, utan från Stockholm. -
Vill även säga att det känns superbra att läsa dom inlägg som bryr sig om hur det gick.
-
Jag o Pan utmärker härmed DonHuge aka Habo Ljung(berg) till oficiell kitepolis.. kom in till Kitepoer o hämta din uniform snarast.. (rosa tanga polishatt o batong)
//Jake
-
Svar till:
Vad det gäller människor som sätter sig själv på en pedistal pga av deras större erfarenhet kan jag bara beklaga. Vet att jag inte är något proffs och att jag nog ska välja ett annat ställe att surfa på men jag tycker det är patetiskt att erfarna männsikor kommer med så korkade förslag som en licens.
[/ QUOTE ]
Tack och lova att du klarade dig! Men inse att det kunde ha gått hur djävla illa som helst! Behövs ingen större fart för att bryta nacken. Du åkte med huvudet först rakt mot bilar och träd!!
Såg hur du körde nära land redan innan och hur kiten gjorde lopar nästan i zenit läge.
JAG BORDE HA STOPPAT DIG TIDIGARE OCH SAGT ÅT DIG ATT KÖRA LÄNGRE UT!
DET ÄR MER ERFARNAS ANSVAR!!!!DET VAR ÄVEN ANDRA SOM VAR PÅ VÄG ATT DRA UPP KITEN UTAN ATT HA KONTROLL!!
DET GÅR ATT GÅ LÅNGT UT I VATTNET I HABO. OlYCKSRISKEN MINSKAR OTROLIGT MYCKET!! !!!!!!
/Per
Logga in för att svara.